Dominator fék, fékbetét, adatok

Dominator fék, fékbetét, adatok
 
 
 

A Dominatoron 3 féle fékrendszerrel találkozhatunk.

 

Az első verzió, az 1988-1994-ig gyártott. Ezen Japán Nissin rendszert találunk, elől 2 dugattyús úszóházas féknyereggel 1.db Ø256 mm-es hűtött tárcsával., hátul, szintén Nissin 1.dugattyús, úszóházas féknyereggel, 1.db Ø 220 mm-es hűtött tárcsával. Az Amerikai piacra szánt verzióknál (csak 1988ban) a hátsó fék Ø200 mm-es mechanikus Dobfék. 1989-től már ott is tárcsafékkel kapható a Dominator.

 

1995-től az olaszok már Brembo fékekkel szállítják a Dominator modelljeit, 1997-től módosítják a Brembo fékrendszer, de csak a munkahengereket, ezért ezekbe a modellekbe más típusú betétek kellenek, mint a régebbi verzióba. A tárcsák mérete megegyezik a régebbi típusokkal.

bromsok-fram

Méretek:

  • hátul, Ø220 mm-es tárcsa, 1 dugattyús úszóházas Brembo munkahenger.
  • elől, Ø256 mm-es tárcsa egy 2 dugattyús úszóházas Brembo munkahengerrel szerelve.

Fékbetétek gyártók szerint

 


23-gold

 

 

 

 

 
 

Erről a betétről elég ellentmondásosak a vélemények. Én használom a tárcsájukat, és az S3 típusú betétüket. Semmi kivetnivalót nem vettem észre, eddig kb.8000 km mentem vele. Állítólag nagyon zabálják a tárcsát a betétei, én mivel a tárcsáim is Goldfren-ek, így abban bízom, talán ezt nem eszi annyira, elvégre a saját tárcsájukhoz gyártották a betéteket.

 

 

 

Típus jelölések:

 

 

  • AD – Közepes keménységű általános tulajdonságokkal rendelkező kerámia-Carbon fékbetét. Az „S3” típusú betétekhez képest keményebb, tehát élettartama hosszabb, viszont a fékhatása gyengébb.

 

  • S3 – Puha Kerámia-Carbon fékbetét, száraz és nedves viszonyok között egyaránt kiválóan fejti ki fékhatását.

 

  • S33 – Speciális fékbetét. A Goldfren legújabb fejlesztése, minden tekintetben a legjobb tulajdonságokkal rendelkező Kerámia-Carbon fékbetét. Száraz és nedves viszonyok között egyaránt kiválóan fejti ki fékhatását, a legjobb fékhatású, és leghosszabb élettartamú fékbetét típus, amely akár a világbajnoki szintű verseny célú felhasználás során is megállja a helyét gyorsasági és off-road területen egyaránt.

 

 
 
 

Goldfren betétek rendelési száma:

 

 

 
  1. 1. 1988 – 1992

 

  • első betét – 024  (AD – S3)
  • hátsó – 020  (AD –  S3 – S33)

 

  1. 2. 1993- 1996

 

  • első –  051  (AD – S3)
  • hátsó – 020  (AD –  S3 – S33)

 

  1. 3. 1997-től

 

  • első betét 106  (AD –  S3 – S33)
  • hátsó – 023   (AD –  S3)

 

 

 

 

Goldfrenféktárcsák rendelési száma:

 

 

 

1988-2002

 

 

 

Első (Ø256mm)

 

 

  • 1160F
  • 1160F-1
  • 1160F-2
  • 1160F-3
 

Hátsó (Ø220mm)

 

 

  • 1104R
  • 201-002R
  • 201-002R-1
 

1160f

1104r

201-002

 

 

 
 

Supermoto oversize (Ø320 mm) féktárcsa

 

 

 

A Goldfren készít Supermoto tárcsát Dominatorra, viszont ekkor nem csak a tárcsát kell cserélned, hanem kell egy konzol a gyári munkahenger felfogatásához, illetve, kicserélheted a féktuskót, munkahengert.

401-004f
 

 

 

1988-2002.

 

 

 

Első tárcsa Ø320mm.

 

 

  • 401-004F
  • 401004F-1

 

 

 

 
 
 

Adatok: http://www.goldfren.cz/catalog.htm

 
 

Forgalmazó: http://www.moto-complet.hu/

 
 

 


logo_nissin

 
 
 
 
 

Nissin betétek rendelési száma: (A gyári Honda betét.)

 

 

 

1988-1996.

 

 

 

Első betét

 
  • 2P220 (NS-ST).  NS – keményebb, utcai. ST pedig puhább, off-road.

 

 

Hátsó

 
  • 2P204 (NS)
 

1997-től

 

 

 

Első betét:

 
  • 2P256 (NS)
 

Hátsó:

 
  • 2P275 (NS)

 

 
 

Forgalmazók:

 

 

 
 

Árak kb. 7500-8000 Ft-tól

 
 

 


 
 

 

 

 

 

 

 

ferodo

A Ferodo típus ismertetője:

 
 

CP 911 ( RACING ) “CP
A világbajnok.


A FERODO  versenyfékbetétei több győzelmet értek el az elmúlt 50 év alatt, mint bármelyik másik gyártó termékei. Az “Isle of Man TT” versenytől a “Word SUPERBIKE” körversenyekig minden fajta versenyen kiváló és megbízható teljesítményt nyújtanak a FERODO szerves anyagból készült versenyfékbetétei.

A FERODO által kifejlesztett CP911-gyel egyik versenytárs terméke sem veszi fel a versenyt.

A motorkerékpár versenyzésben elérhető legmagasabb súrlódási szinttel rendelkezik.

világbajnokok fejlesztették ki a jövő világbajnokai számára.

Stabil súrlódási szint.

Gyors bejáratásai idő.

Valamennyi fontosabb versenyféknyereg típushoz alkalmazható. Rozsdamentes acélból és öntöttvasból készült tárcsákhoz használatos.

PLATINUM ( road )P
NR. 1 teljesítményt nyújtó szerves anyagból készült, közúton használatos fékbetét.


A FERODO a világverseny-programjának tapasztalatára építve fejlesztette ki ezt a szerves anyagból készült fékbetétet, nagyteljesítményű, közúton való használatra.  Ennek az anyagnak a kifejlesztéséhez a FERODO egyedülálló “vulkanizációs” technikáját használta, aminek következtében kiváló és egyenletes teljesítményt nyújtó féknyomatékot és hosszabb fékbetét-élettartamot biztosít.
Minden termék előállítása egységesen az előírásoknak minden szempontból megfelelő gyártási technológiával történik.

Az anyag jó teljesítményt nyújt nedves és száraz útviszonyok esetén is.

A fékbetét tartó vasat olyan ötvözettel vonták be, mely csökkenti a korróziót és  megelőzi, hogy a dugattyúhoz hozzáragadjon a felhevült festék.

A közúton használt szerves anyagoknál elérhető legmagasabb súrlódási együtthatóval rendelkezik.

A World Superbike versenyeken használt CP911-ből fejlesztették ki.
Rozsdamentes acélból és öntöttvasból készült tárcsákhoz használatos.

SINTER GRIP (road) “ST
A következő generáció.


Tisztán fém összetételű, mely világvezető szinterezés-technikában. Az anyagot úgy jellemzik, mint jövőbeli követelmény a motorkerékpárfék-technológia következő generációjához. Olyan motorosoknak készült, akik a megvehető legjobb minőséget keresik.
Vörösrézzel bevont fékbetét tartó vas.

A lehető legnagyobb mechanikai kapcsolat a fékbetét és a fékbetét tartó vas között.

Csökkentett korrózió (kisebb mértékű rozsdásodás).

3-szor magasabb az élettartama a szerves anyagú termékekhez képest.

20%-kal kisebb mértékű a tárcsa kopása a konkurens szinterezett anyagokhoz
képest.

Az elérhető legnagyobb súrlódási együttható (féknyomaték).

Jó teljesítményt nyújt mind nedves mind száraz útviszonyok esetén.

Minimális bejáratási idő.

Kifejlesztése a WORLD GRAND PRIX csapatok közreműködésével történt.

Kizárólag rozsdamentes acélból készült tárcsákhoz használható.

 

SCOOTER  ( road ) “S
OE minőség és teljesítmény.


Ez a szerves anyagból készült fékbetét a ma létező nagyteljesítményű robogók gyári beépítésű alkatrésze, melyeknél a biztonság elsőbbséggel bír az árhoz képest.

OE minőségű anyag.

A robogók körében a legszélesebb körben használt gyári beépítésű alkatrész.

Kiváló fékbetét-élettartam.

Meghosszabbított tárcsa-élettartam.

A FERODO a biztonságot illetően nem köt kompromisszumot, mint más olcsóbb árkategóriájú termékek gyártói.

Rozsdamentes acélból és öntöttvasból készült tárcsákhoz használatos

SINTER GIP (off-road) “SG

Az új világvezető


Ez az új teljesen fémből készült anyag világvezetővé vált a szinterezett off-road technológiák között. A szinterezett anyag ideális mind száraz mind nedves útviszonyok esetén.
Világbajnokságokon való használatra készült.

Kiváló teljesítmény és stabilitás alacsony hőmérsékleten.

Kiterjesztett élettartam, 3-szor magasabb a szerves anyagokhoz képest.

Gyors bejáratási idő.

Kizárólag rozsdamentes acélból készült tárcsákhoz használható

 

DRC393 (off-road) “DX

A profik választása


A DRC olyan előnyökkel rendelkezik, melyek tökéletesen megfelelővé teszik off-road használathoz. Szerves anyagból készül, éppen ezért ideális száraz időjárási viszonyok esetén. Száraz időjárási viszonyok esetén a profik a DRC393-at választják.
Hidegebb futási hőmérséklet, mint a szinterezett anyagok esetén.

Kíméletes a tárcsákhoz.

Kialakítása révén a homok- és porszemcséket lepergeti.

A Párizs-Dakar Rallyn való használatra fejlesztették ki.

Rozsdamentes acélból és öntöttvasból készült tárcsákhoz használatos

 

 

 
 

NX650-500 Ferodo fékbetétek rendelési számai:

 
 

A fenti típus ismertetőből válaszd ki a kívánt típust, és megrendelésnél, vásárlásnál úgy kell kérni, pl. hogy FDB531+SG – akkor az SG-st, azaz az off-road betétet kéred.

 
 

1988-1994

 

 

 

Első betét

 

 

  • FDB663..
 

Hátsó

 
  • FDB531..
 

fdb663

fdb531

 

 

 
 
 
 

1995- 1996

 

 

 

Első betét

 
  • FDB892.
 

Hátsó

 
  • FDB531..
 

 

fdb892

 

fdb531

 

 

 
 

1997-2002

 

 

 

Első betét

 
  • FDB2006..
 

Hátsó

 
  • FDB2005..
 
 

fdb2006

fdb2005

 

 

 

Forrás: http://ferodo.it

 
 

Forgalmazók: Kanyar tagunk, azaz

 
 
 

 

 

Árak kb. 5000Ft-6600Ft

 
 

 


logo_newfren

 
 

Newfren (Ferodo alapanyagú csak az olaszok ragasztják a vasra!)

 
 
 

1988-1996

 
  1. 1. első fékbetét

 

  • FD.0105

 

  1. 2. hátsó

 

  • FD.0136

 

 

 

 

1993-94

 

 

  1. 1. első fékbetét
  • FD.0188

 

  1. 2. hátsó
  • FD.0136

 

 
 

1997-2002

 
  1. 1. első fékbetét
  • FD.0216

 

  1. 2. hátsó
  • FD.0206

 

 

 

 

Forrás: http://www.newfren.it/catalogo_eng/freni.htm

 

 

 
Forgalmazó:
 
 

 

 

Árak kb. 4800-5000 Ft

 

 


ebc

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 1. 1988-1996.

 

  • első – FA124/2  (normál) +  HH ( a színteres verzió kiegészítő kódja)
  • hátsó – FA140 + (HH)

 

 
  1. 2. 1997- 2002.

 

  • első – FA209/2 + (HH)
  • hátsó – FA213 + (HH)

 

 

Forrás: http://www.ebcbrakes.com/catalogues.shtml

 
 

Forgalmazó:

 
 


 
 

 

 

 

 

lucas-logo

Első  fékbetét

 

 

  1. 1. 1988-89

 

  • MCB624
  • MCB624SV

 

  1. 2. 1990-1995

 

  • MCB571
  • MCB571SV

 

  1. 3. 1996-2002

 

  • MCB671
  • MCB671SV

 

 
 
 

Hátsó fékbetét

 

 

  1. 1. 1988-1995

 

  • MCB585LF
  • MCB585SH

 

  1. 2. 1996-tól

 

  • MCB672LF
  • MCB672SH

 

 

Forrás: http://www.trwmoto.com/honda/disc-brake-linings

 
 
 

Forgalmazók:

 
 
 
 
 
 
 
 

 


braking_logo

1988-1992

 

 

  1. 1. első fékbetét
  • 690SM1

 

  1. 2. hátsó
  • 711SM1
 
 

Forrás: http://brakingusa.com/default.aspx

 
 
 

Forgalmazók: http://www.parilla.hu/


 
 

 

 
 
 

brembo_logo

Első fékbetét

 

 

  1. 1. 1988-92

 

  • 07HO35  (SA – CC) (SA – az ajánlott széria)

 

 

 

  1. 2. 1993-1996

 

  • 07HO23 (SA – SP – CC)
 
  1. 3. 1997-2002

 

  • 07BB03  (SA – CC – 10 – 11 – 50)   (50 – az ajánlott)
 
 

Hátsó

 
  1. 1. 1988-1996

 

  • 07HO27  (SP- CC)

 

  1. 2. 1997-2002

 

  • 07BB02  (SD – SX – 10 – 50 – TT)  (50 – az ajánlott)
 
 
 

Forrás: http://brembopads.com

 
 

Forgalmazó: http://www.motormann.hu/index.php?cPath=34_60_131

 


 
 
 

Pár gyártónál ellentmondást találtam az évjáratoknál bekövetkezett váltásban. Ami biztos. 1988-1994-ig egyforma az első betét, a hátsó betét pedig, 1988-1996-ig. 1997ben már változott a hátsó fékbetét alakja.  A fentebb található fékbetét sziluetteket azért tettem be, hogy ha valaki nem biztos a dolgában, a kiszerelt betéteket össze tudja hasonlítani az ábrán találhatóval, és így biztos, hogy a jó típusú betétet tudja megrendelni.

 

 

 
 

Összeállította: Stancy.

 


Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .