Fékdugattyúk tisztitása házilag

Fékdugattyúk tisztítása házilag, szétszerelés nélkül.

 

A koszos kép önmagáért beszél

Az alsó kép melletti, drótdarabra fűzött cipőfűzőnek tűnő tárgy valójában titkos NASA technika. Ennek segítségével lehet szétszerelés nélkül megoldani a dolgot. A célszerszámot (továbbiakban cipőfűző) a drót segítségével átfűzzük a már laposvas, reszelő régi fékbetét..stb darabbal kitámasztott ,és fékpumpálással kinyomott dugók mellet, majd vissza a másik oldalon. A cipőfűző így félkör alakban körülöleli a dugót, ezután alaposan befújjuk féktisztítóval, és a cipőfűzőt oda vissza húzogatva kifényesítjük a dugót. Ezt természetesen minden dugó mindkét oldala felől végrehajtjuk. A művelet kb fél óra nyergenként, le-felszereléssel együtt. Veszélyes pontok: az olaj ne fogyjon ki a tartályból, a dugók teljes kinyomásához sok olaj kell. A kitámasztót nem lehet elhagyni, különben a könnyen járó dugók kiesnek, a szorulók meg benn maradnak. A kész dugók visszanyomásánál figyelni kell, szépen lassan, különben az olaj nem visszamegy a tartályba, hanem kilöki a szemben levőt. Akkor aztán jöhet az olajcsere, meg a légtelenítés… És ha már úgy is kinn vannak a betétek, akkor a csúszócsapok kifényesítése és szilikonzsírral bekenése se maradjon ki. A betéteket is érdemes smirglivel kicsit megcsiszolni és letakarítani.


A kész munkahenger.

Forrás: Motorozz.hu TDM fórum. Kawa550 leirása.


Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..