Motorolaj

Motorolaj, olajszürő

Motorolaj:

A csere periódus 1 év, vagy max. 3 ezer km.
Ez azt jelenti, hogy minden évben cserélni kell, vagy ha előbb éred el a 3 ezret akkor csere..
Ha sokat mész városban vagy terepen akkor javasolt kevesebb km után lecserélni.
Ajánlott szezon végén, a téli pihenő előtt lecserélni, hogy ne az elhasznált, koszos olaj álljon benne hónapokig.
Minden olajcserénél az olajszűrőt is cserélni kell!

olajfilter 14_01

A dominator szűrője a Hiflo márkából a “HF 112”. – kb.800 Ft az ára.

Az olajbetöltés mennyisége 2.2 liter.(Szűrővel.) Az esetleges utólag felszerelt olajhütö esetén, természetesen nem ez a megfelelö mennyiség!

Milyen olajat is tegyünk bele?

Mindegy melyik gyártó olaját rakod bele, három dolog fontos!
Minőségi ásványi vagy félszintetikus olaj legyen, a dobozon fel legyen tüntetve a JASO jóváhagyása (megfelel a motorkerékpárokhoz) és NE benzinkúton vedd meg az olajat!!!
Azért fontos, hogy motorkerékpárok motorjába való motorolajat tegyünk bele, mert ezeknél figyelembe vették, hogy a kuplung olajfürdős. A nem megfelelő olajtól megcsúszhat és megéghet a kuplung és váltó problémákat is okozhat mert azt is a motorolaj keni!
Ne essünk abba a hibába, hogy megvesszük a drága szintetikus olajat, arra gondolva, hogy milyen jót teszünk a motorunknak!
Nemcsak felesleges, hanem még káros is lehet, különösen ha autók motorjaihoz való szintetikus motorolajat teszünk bele.
A blokkját közel 30 éve és ásványi olajokhoz tervezték!

Sürüség

A gyár 10W-40 -es sűrűségűt ír elő, ez kb +35 fokos külső hőmérsékletig megfelelő.
Javasolt inkább a 15W-50-es sűrűségű olaj, ez jobban megfelel a hazai viszonyoknak,mert nyáron (különösen városban) az aszfalt felett magasabb a hőmérséklet, mint 35C fok.
Lassú haladásnál az olajhűtő nem tudja hűteni az olajat a menetszél hiányában.
Az idősebb (kb. 50ekm felett) gépeknél javasolt a 20W-50-es olaj használata, ez a táblázat szerint -10 foktól +50-ig használható.

Olajcserénél a kondenzvizet is engedjük le!

A motor alatt lógnak a túlfolyócsövek, ezek között van egy vastagabb, kissé átlátszó, barna színű. Ennek az aljában műanyag dugó van, ezt a dugót kell (álló motornál) kivenni, hogy a kicsapódott víz és olajpára ki tudjon folyni.A dugót utánna vissza kell tenni, mert különben poros levegőt szív be a motor!

Szerkesztette, Stancy.

Az adatok részben KT munkáját dicsérik.


Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .