Supermoto átalakitás

Dominator Supermoto átakítás

Először is nem árt a felniket lecserélni.

3.0 – 3.5 x 17-es első felnire, és  4.00 –  4.25 – 4.5 x 17-esre a hátsó felnit,  de lehet 19″ is az első.  Ízlés, illetve pénztárca válogatja, kinek mi tetszik.

Ezután következik az első fék cseréje. A tárcsa, beszerezhető a pl. a Goldfren-től (Ø320 mm) a tárcsa ára kb. 45.000 Ft.(Lásd a fék, fékbetét című írásom), ezután következik az adapter legyártása, amire a féktuskó felszerelhető.  Ha valakinek kevés a gyári munkahenger, akkor azt is lecserélheti 4 dugattyús munkahengerre, valamint nem árt a fékcsövet is lecserélni, fémhálós fékcsőre. A fém fékcső ára kb. 12.000Ft.

mch_v1

Egyszerűbb megoldás megvásárolni németből, az itt található átalakító szettet, ami tartalmazza az adaptert a munkahengerhez, valamint egy féktárcsát (ABE Ø320mm). Ez a német oldalon 200€ (link).

Ezután én a futóművet venném kezelésbe. Ha a gyári első teleszkópot akarod használni, akkor a teleszkóp olajat érdemes kicserélni keményebb olajra, pl. 15-20w-os javaslom. Továbbá, én kicserélném progresszív rugóra a benne lévő gyárit is. Ezt a rugócserét amúgy sem árt megcsinálni annak sem, aki terepezik, mivel a progresszív rugó minden körülmény között jó szolgálatot tesz. Meggátolja a teleszkóp felkoppanását, de a kis egyenetlenségeket finoman, lágyan kiegyenlíti.

A másik lehetőség szerezni fordított teleszkópot valamelyik konkurens gyártó motorjából. A gyári első teleszkóp felső mérete Ø 40mm-es. Ez azért fontos, hogy ekkora méretűt kell keresni, hogy ne kelljen a kormánykiflit is kicserélni.

supermotofelni

Stancy.


Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .