Ajánlott gumi típusok, és adatok Honda Dominatorhoz.
1. rész
(120/90-17 – 130/80-17 – 90/90-21)
Készítettem egy kis összeállítást a legismertebb, elterjedtebb gumiabroncsokról. Az árak csak tájékoztató jelleggel készültek. A lista koránt sem teljes, nagyon sok típus, és márka elérhető nálunk. Reklámozni nem akarok egy kereskedőt sem. Az Internetet használva mindenki megtalálja a neki legmegfelelőbb üzletet, szervizt. A másik tévhit, hogy ami a haver pl: DR-jén gyorsan kopott, csúszott, lehet, hogy a te hasonló kategóriájú motorodon 2x annyit kibír, és nem is csúszik annyira. Nagyon sok múlik a tulajdonos vezetési stílusán, a motor súlyelosztásán, az útfelületen és sorolhatnám.
Jó böngészést.
Stancy
Tájékoztató a gumi adatokhoz:
Jellemzésnél:
= Rossz.
= Gyenge.
= Elfogadható.
= Jó.
= Kiváló.
Ezeket a jelöléseket találhatod a gumiabroncs oldalán.
Például:
120/90-17 — „120” mm széles, „/90” = a szélesség 90 %-a, az oldal magasság, „-” = Diagonál abroncs, „17” = 17.coll a belső köpeny átmérő.
120/90 R 17 — „120” mm széles, „/90”= a szélesség 90 %-a, az oldal magasság. „R” = radiális elhelyezkedésű acél szerkezetes, „17” = 17.coll a belső köpeny átmérő.
TT = Tube Type = Csak tömlővel használható abroncs,
TL = TubeLess = Tömlő nélküli abroncs, de tömlővel is használható. (a felnitől függ milyen gumiabroncs használható)
54,64,65 – súlyindex (Li) (maximális terhelés, tengelyekre osztva) Alábbi táblázatban látható a pontos kg.
S – T – H – V — sebesség index (Si), Nagyobb sebességindexű gumiabroncsot mindig fel lehet szerelni. ( A nagyobb sebességindexű gumi kisebb sebességnél is jobb teljesítményt nyújt.)
maximum:
M+S = Téli gumiabroncs.
RF = Reinforced = erősített oldalfal.
M/C = Motorkerékpár abroncs.
TWI = Tread Wear Indicator: Futófelület kopásjelző, a hatóságilag megengedett minimális 1,6 mm-es mintázatmélységet mutatja.
Mintaárok mélysége döntő fontosságú, amelynek a hatósági előírások 1,6 mm-nek kell lennie. Aki ennél kisebb mélységű mintaárkú gumiabronccsal közlekedik, számolnia kell azzal, hogy a biztosító baleset esetén nem téríti meg a keletkezett kárát, illetve, adott esetben büntetést kell fizetnie Nyugat-Európa több országában. A mintaárok mélységének meghatározásához segítségül szolgálhat a kopásjelző rendszer (TWI)*: ez a mintaárokba vulkanizált kis ,,kitüremkedésekből” áll, amelyek a mintázat kopásával láthatóvá válnak. A kopásjelzők elhelyezkedését a gumiabroncs vállrészén látható TWI felirat jelzi.
(*TWI = Tread Wear Indicator. Egyes gumiabroncsgyártók a TWI felirat helyett a márkajellel vagy egy háromszöggel jelölik a kopásjelzőt, pl.: Michelin, Bridgestone.)
És akkor jöjjenek a gumik.
Metzeler Tourance
|
Közúti Enduro gumiabroncs. Nyugodt és vibrációmentes kerékforgás a keresztező profil minta miatt. Profiljának köszönhető a meggyőzően magasabb élettartam is. Extra tapadás nedves és száraz úton egyaránt, a silica-keverékből kifolyólag. Száraz aszfalt: Vizes aszfalt: Terep: Sár: Hó, jég: Futás teljesítmény: összegzés: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Metzeler Tourance EXP
![]() |
Minden motorosnak, aki a túra-endurozás híve, a METZELER egy olyan márka, amely különleges értéket képvisel. Kiváló tulajdonságokkal, nagy múltú hagyománnyal és eredményességgel, a Száraz aszfalt: Vizes aszfalt: Terep: Sár: Hó, jég: Futásteljesítmény: Összegzés: |
||||||||||||||||||
|
Metzeler Enduro 3 Sahara
![]() |
Egy szaharai túra! Ezt a megpróbáltatást könnyedséggel veszi az Enduro 3 Sahara.
Száraz aszfalt: Vizes aszfalt: Terep: Sár: Hó, jég: Futásteljesítmény: Összegzés:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Metzeler MCE Karoo ’T’ (M+S)
![]() |
Egy egészen speciális motorgumi a nagy túra endurók részére, ha a kalandvágy úrrá lesz a motoron és vezetőjén. Jó profiltisztulás, az optimálisan elhelyezkedő bütyköknek köszönhetően a jó nyomvonal stabilizáció a terepen. Ideális partner extrém túráknál is. Télen is használható! Radiál acélszerkezettel is “R”.
Száraz aszfalt: Vizes aszfalt: Terep: Sár: Hó, jég: Futásteljesítmény: Összegzés:
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Pirelli Scorpion MT 90 S/T
|
Nagy teljesítményű Enduro motorok abroncsa, melyeket inkább közúton használnak.
Száraz aszfalt: Vizes aszfalt: Terep: Sár: Hó, jég: Futásteljesítmény: Összegzés:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Pirelli MT 60 R/RS Corsa
|
Nagyteljesítményű Enduro motorok gumiabroncsa. Újonnan kifejlesztett acélradiál abroncs kombináció. Supemoto, Funbike, Enduro alapú változatokra.
Száraz aszfalt: Vizes aszfalt: Terep: Sár: Hó, jég: Futásteljesítmény: Összegzés:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Pirelli MT 90 Scorpion A/T
|
A nagyteljesítményű Enduro – motorok, inkább terepre való gumiabroncsa.
Száraz aszfalt: Vizes aszfalt: Terep: Sár: Hó, jég: Futásteljesítmény: Összegzés:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
Pirelli MT 21
|
Rally-Cross – Enduro abroncs – főleg laza talajra.
Száraz aszfalt: Vizes aszfalt: Terep: Sár: Hó, jég: Futásteljesítmény: Összegzés:
|
||||||||||||||||||||||||
|
folytatás a következő oldalon