Reply To: Olajpumpa!

#12193
Kanyar
Kanyar
Moderator
  • Hozzászólások: 844

coolmsnman írta:

coolmsnman írta:

Kanyar írta:

coolmsnman írta:

Sziasztok!

Hétvégén kis karbantartás végso mozzanataként ellenőrzitem az olajszintet, vagyis megpróbáltam ellenőrizni.
Tapasztalat az volt, hogy nincs fetn a tartályban mérhető menniységű olaj, a nivo legalját érte csak el a "LOWER" feliratot.
Amit felpumpált az olajmumpa az le is ment rögtön.
Gázadásra szépen emelkedett az olajszint, viszont tudom, hogy ez semmiképpen sem normális.

Itt már tudtam, hogy a hétvégi motorozásnak lőttek…

Volt pár dolog volt amire gondoltam, egyik, hogy kevés az olaj. Ez kevésbé volt valószínű mert mindig ellenőriztem, de mivel olajcsere elott áltam ~ 2500 km volt
az olajban, így lecseréltem kapott firss vért a paripa és persze szűrot is. Olajcsere után a jelenség ugyan az semmi nem változott.

Másik dolog amire gondolo, hogy az olajvisszafolyást gátló szelep nem jó, eltömodött.
Esetleg még az olajpumpa lehet hibás, de nem hiszem, hogy 3000 km alatt így tönkremegy (kb ennyit sikerült még megvétel óta menni vele és az elso olajcserekor jó volt midnen).
Esetleg még felmerült a vezérműtengelyen lévő olajzó lyuk amit a dekompresszor fed le. Pontosabban ennek a fedése, nem-e ez ereszti el a nyomást a kopottség miatt.
Abban sem vagyok biztos, hogy az én motoromban van dekompresszor. Mivel csak önindítós így nem igazán tudom hogy mit kellene figyelnem.
Egy korai példányról egy ’89 es amerikai modellrol van szó egyébként.
Esetleg a dekli és a blokközép között lévő gumikarika és a főtengely végén lévő szimering lehet a ludas?

Volt már másnak is ilyen problémája? Mi volt a megoldás?

Még nem sikerült leszednem az oldaldeklit, hogy szemügyre vehessem az olajpumpát.

Az olajpumpát tervezem kiszedni, és megmérni a gyári szerelési könyvben mért pontokat. Ezt a megnyugvás kedvéjért egyébként is terveutem.

Olvastam, Kanyar mester hozzászólását, hogy nem szabad csak olajjal feltöltve visszaszerelni a pumpát.
Ezt úgy oldom meg, hogy a meghajtó fogaskereket nem szerelem vissza és a pumpa tengelyét addig hajtom fúróval amíg nem jön az olaj?

Eloőre is köszönöm a választ/válaszokat.

Széles utat!

Olajszint ellenőrzés terén a szervizkönyv 2-3 oldalon említi a megoldást. nem csak a pálcával lehet vagyis kell ellenőrizni az olajszintet. Előfordul hogy fent nem látni az olaj menyiségét!!!
Az alkatrészek állapotának ellenőrzése nem árt. A 2-1 oldalon található az olajzás elve, amin látható hogy a lefolyó olaj és a blokban lévő olaj egy helyen kerül a pumpába, vagyis ha a blokban van olaj (olajníivocsavar 2-3) akkor nincs baj ha a hengerfejbe csatlakozó olajcső csavarját kilazítva jön az olaj!

Köszönöm a választ!

Megnyugtattál egy kicsit, de most már mindenképpen le fogom ellenőrizni a pumpát és az olajrendszert.

Üdv!

Sikerült kiszerelnem az olajpumpát. A hiba forrása rögtön meglett, az O-gyűrűk nem tömítettek le, szinte kiestek a kis összekötő "csövecskék" a gumikarikákból.
Az olajpumpát szétszedtem, megmértem a hézagot a csillagkerék és a háza között, bőven határon belül van.

Lenne egy kérdésem az O-gyűrűkkel kapcsolatban.
Megmértem az átmérőjét a "csövecskéknek" a deklihez közelebbinek 9.5mm a blokkba menőnek 10mm az átmérője. Ehez képest a 9.5mm átmérőjűre a Honda hivatalos alkatrészellátó oldala a servicehonda.com 9.8X1.9 es méretű O-gyűrűt ír elő. A 10mm átmérőjíre 9.5X1.5 ös O-gyűrűt ír. Szerintetek ez normális? Az egyik fél mm-el kissebb (ez a jobbik eset mert ugyemár a gumi nyílik ennyit) viszont a másik meg elég nagy illesztéssel van megadva, (0.3mm) ami szerintem már elég nagy "lógást" eredményez. Mi a véleményetek, tapasztalatotok ezzel kapcsolatban? (Lehet én aggódom túl a dolgot de nem szeretnék blokkot újítani egy rosszul szervizelt vagy nem karbantartott eset miatt.)

Üdv!

Jók azok a méretek! A hüvelyek sem egyformák.


Járt utat a járatlanra cseréld le!