Kezdőlap > Fórumok > Műszaki Fórum > Hibák Fóruma > dekompresszor
- This topic has 21 replies, 6 voices, and was last updated 8 years, 7 months ago by
theamp.
-
AuthorBejegyzés
-
2009-12-10 at 13:31 #7364
Sziasztok!Néha indítás után olyan mintha nem ugrana vissza a dekompresszor mert éktelenül elkezd csörömpölni a motor.a kérdésem az volna,hogy okozhat e- ez valamiféle károsodást a motorban?hogyan lehetne megszüntetni ezt a problémát?néha nagyon idegesítő tud lenni de remélem ez nem okoz kárt a szelepek környékén.válaszokat előre is köszönöm!
2009-12-11 at 07:37 #7631Nem okoz bajt, ha az csörömpöl!
Járt utat a járatlanra cseréld le!
2009-12-11 at 08:47 #7634juhi írta:
Sziasztok!Néha indítás után olyan mintha nem ugrana vissza a dekompresszor mert éktelenül elkezd csörömpölni a motor.a kérdésem az volna,hogy okozhat e- ez valamiféle károsodást a motorban?hogyan lehetne megszüntetni ezt a problémát?néha nagyon idegesítő tud lenni de remélem ez nem okoz kárt a szelepek környékén.válaszokat előre is köszönöm!
Hali,
nekem is a dekompresszorom szólt, és már kétszer is eljátszotta, hogy az alatta lévő csap, amit egy rugó nyom ki a hengerfejben lévő függőleges furatból, bennszorult, ezután szelepfedél le, vezérműtengely ki…stb. Tehát szoptam vele! Hálistennek Kanyar segítségével meg tudtam oldalni a dekompresszor kiiktatását, tehát egy plusz lehetséges hibaforrás kilőve!Ha van kérdésed írd bátran.
2012-05-02 at 08:58 #10381Üdv!
Pontosan milyen munkát kell elvégezni a dekompresszor kiiktatásánál?Min kell változtatni esetleg?Nálam is valami hasonló probléma lehet.Mert valami csörömpöl a fejben, aminek a hangja nagyon idegesít.Majd a szelepeket is meg szeretném nézni, beállítani, hátha ez elegendő.
Mekkora változás lesz ez a motoron?Gondolom a berúgó lenyomása, önindító, alapjárat.2012-05-02 at 18:33 #10389theamp írta:
Üdv!
Pontosan milyen munkát kell elvégezni a dekompresszor kiiktatásánál?Min kell változtatni esetleg?Nálam is valami hasonló probléma lehet.Mert valami csörömpöl a fejben, aminek a hangja nagyon idegesít.Majd a szelepeket is meg szeretném nézni, beállítani, hátha ez elegendő.
Mekkora változás lesz ez a motoron?Gondolom a berúgó lenyomása, önindító, alapjárat.A deko ki iktatásához le kell nyomni a vezérkerék felfogatását. Deko helyére egy hüvelyt kell esztergálni hogy ne szökjön az olaj. Felfogatás vissza nyom, és kész. Berúgni nehéz,önindító minimális változás, alapjárat nem változik!
Járt utat a járatlanra cseréld le!
2012-05-06 at 12:31 #10411Kanyar írta:
theamp írta:
Üdv!
Pontosan milyen munkát kell elvégezni a dekompresszor kiiktatásánál?Min kell változtatni esetleg?Nálam is valami hasonló probléma lehet.Mert valami csörömpöl a fejben, aminek a hangja nagyon idegesít.Majd a szelepeket is meg szeretném nézni, beállítani, hátha ez elegendő.
Mekkora változás lesz ez a motoron?Gondolom a berúgó lenyomása, önindító, alapjárat.A deko ki iktatásához le kell nyomni a vezérkerék felfogatását. Deko helyére egy hüvelyt kell esztergálni hogy ne szökjön az olaj. Felfogatás vissza nyom, és kész. Berúgni nehéz,önindító minimális változás, alapjárat nem változik!
Ha jól értem arra a kis lyukra gondoltál amin át folyhat az olaj ami a rendes szelepemelő mellett van.
A dekos szelep beállításánál a mennyit kell visszahajtani és azt milyen erővel(gyorsan) kell megtenni hogy be lehessen állítani a hézagot?2012-05-06 at 15:47 #10414theamp írta:
Kanyar írta:
theamp írta:
Üdv!
Pontosan milyen munkát kell elvégezni a dekompresszor kiiktatásánál?Min kell változtatni esetleg?Nálam is valami hasonló probléma lehet.Mert valami csörömpöl a fejben, aminek a hangja nagyon idegesít.Majd a szelepeket is meg szeretném nézni, beállítani, hátha ez elegendő.
Mekkora változás lesz ez a motoron?Gondolom a berúgó lenyomása, önindító, alapjárat.A deko ki iktatásához le kell nyomni a vezérkerék felfogatását. Deko helyére egy hüvelyt kell esztergálni hogy ne szökjön az olaj. Felfogatás vissza nyom, és kész. Berúgni nehéz,önindító minimális változás, alapjárat nem változik!
Ha jól értem arra a kis lyukra gondoltál amin át folyhat az olaj ami a rendes szelepemelő mellett van.
A dekos szelep beállításánál a mennyit kell visszahajtani és azt milyen erővel(gyorsan) kell megtenni hogy be lehessen állítani a hézagot?Luk ami a deko helyén van! Simán tekered a felső holtpont felé és mikor munkaütemnél jársz kis kattanással oldódik a dekompresszor feszítése. Akkor kell állítani!
Járt utat a járatlanra cseréld le!
2012-05-14 at 04:16 #10512Sziasztok!
Nálam is jelentkezett ez a csörömpölés.Nagyon a deko felől hallom.
Próbáltam ezt a beállítást,de nem hallok kattanást.Mikor tekerem a főtengelyt,látom hogy picit lenyomódik a szelep,majd lassan visszazár,de nem hallok kattanást.Ha viszont kicsit visszafelé mozdítom a főtengelyt mikor a szelep elindul fölfelé.akkor hallom hogy valami kattan odabenn.
Amikor előrefelé tekerem akkor is hallanom kellene a kattanást?2012-05-15 at 06:09 #10521Poc írta:
Sziasztok!
Nálam is jelentkezett ez a csörömpölés.Nagyon a deko felől hallom.
Próbáltam ezt a beállítást,de nem hallok kattanást.Mikor tekerem a főtengelyt,látom hogy picit lenyomódik a szelep,majd lassan visszazár,de nem hallok kattanást.Ha viszont kicsit visszafelé mozdítom a főtengelyt mikor a szelep elindul fölfelé.akkor hallom hogy valami kattan odabenn.
Amikor előrefelé tekerem akkor is hallanom kellene a kattanást?Igen!
Járt utat a járatlanra cseréld le!
2012-05-15 at 12:31 #10525Köszi!
Akkor erről a tengelyről is száműzve lesz a dekompresszor.2012-05-25 at 16:31 #10677Kanyar írta:
theamp írta:
Kanyar írta:
theamp írta:
Üdv!
Pontosan milyen munkát kell elvégezni a dekompresszor kiiktatásánál?Min kell változtatni esetleg?Nálam is valami hasonló probléma lehet.Mert valami csörömpöl a fejben, aminek a hangja nagyon idegesít.Majd a szelepeket is meg szeretném nézni, beállítani, hátha ez elegendő.
Mekkora változás lesz ez a motoron?Gondolom a berúgó lenyomása, önindító, alapjárat.A deko ki iktatásához le kell nyomni a vezérkerék felfogatását. Deko helyére egy hüvelyt kell esztergálni hogy ne szökjön az olaj. Felfogatás vissza nyom, és kész. Berúgni nehéz,önindító minimális változás, alapjárat nem változik!
Ha jól értem arra a kis lyukra gondoltál amin át folyhat az olaj ami a rendes szelepemelő mellett van.
A dekos szelep beállításánál a mennyit kell visszahajtani és azt milyen erővel(gyorsan) kell megtenni hogy be lehessen állítani a hézagot?Luk ami a deko helyén van! Simán tekered a felső holtpont felé és mikor munkaütemnél jársz kis kattanással oldódik a dekompresszor feszítése. Akkor kell állítani!
Az órajárásával egy irányba kell tekerni?Hallatszik a kattanás,oldódik a deko.beállítottam a hézagot de a csörömpölés még mindig hallatszik és nagyon a deko felől jön.Mit tanácsolsz?Ki kéne hajítani a dekot belőle?
2012-05-25 at 16:49 #10679Az órajárásával egy irányba kell tekerni?Hallatszik a kattanás,oldódik a deko.beállítottam a hézagot de a csörömpölés még mindig hallatszik és nagyon a deko felől jön.Mit tanácsolsz?Ki kéne hajítani a dekot belőle?
Szerintem az óra járásával ellentétesen kell tekerni.Úgy hogy a főtengő előrefelé forogjon.
2012-05-25 at 17:34 #10680Nos nem vagyok profi motorszervizes de ha jól értem a dolgot a deko egy irányú és ahhoz hogy oldjon ellenkező irányba kell tekerni a motor forgásától.
Érdekelne az a hüvely méret hogy előre eltudjam készíteni.
Nagy a valószínűsége hogy a deko repül.2012-05-25 at 18:03 #10681theamp írta:
Nos nem vagyok profi motorszervizes de ha jól értem a dolgot a deko egy irányú és ahhoz hogy oldjon ellenkező irányba kell tekerni a motor forgásától.
Érdekelne az a hüvely méret hogy előre eltudjam készíteni.
Nagy a valószínűsége hogy a deko repül.Hát akkor inkább várd meg Kanyart!
2012-05-26 at 09:28 #10687Ezt az írást most találtam a sportmotor xr/kl fórumán,remélem nem ölnek le érte hogy ide beillesztem.
"Ott követted el a hibát szelepbeállításnál,hogy visszafelé kell forgatni a motort,és úgy kell jelre rakni,különben kitámaszt az auto deko. Valószínű Te úgy állítottad be a hézagot,hogy közben kitámasztotta az auto deko a jobb oldali szelepet. Egy kattanást kell hallani,ekkor ugrik alaphelyzetbe az auto deko…….ilyenkor állítsd be a hézagot."Ezek alapján órajárással megegyező irányba kell.Csak azért kerestem rá,mert nekem sem volt tiszta.Visszafelé forgatva a motort hallom a kattanást,de előrefelé nem.Olyankor jól látszik,ahogy lenyomja a deko a szelepet,majd szép egyenletesen visszazárja,mintha a rendes bütyök tenné.
Tehát most már én sem tudom merre van az előre. -
AuthorBejegyzés
You must be logged in to reply to this topic.