Fékfolyadék adatok, ismertető

Kezdőlap > Fórumok > Műszaki Fórum > Olajos Fórum > Fékolaj > Fékfolyadék adatok, ismertető

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Bejegyzés
  • #7305
    stancy
    stancy
    Moderator
    • Hozzászólások: 95

    Gyárilag a DOT 4-es fékfolyadék az előírás.

    A DOT szabvány szerint következő értékkel bírnak a fékfolyadékok:

    DOT 3 .: Forráspont: 205 °C Nedves forráspont: 140 °C Viszkozitás -40 °C-nál: 1500 mm2/s Viszkozitás 100°C-nál: 1,5mm2/s.
    DOT 4 .: Forráspont: 230 °C Nedves forráspont: 155 °C Viszkozitás -40 °C-nál: 1800 mm2/s Viszkozitás 100°C-nál: 1,5mm2/s.
    DOT 5.1: Forráspont: 260 °C Nedves forráspont: 180 °C Viszkozitás -40 °C-nál: 900 mm2/s Viszkozitás 100°C-nál: 1,5mm2/s.

    Létezik már DOT 7. is. Ennek 300 °C fok a forrás pontja. Persze ezt csak versenyre szokták használni, mert bírja az extrém körülményeket.

    A DOT 5 szilikonbázisú fékfolyadék, amit többek közt a bíbor színéről lehet felismerni.
    Tudni kell róla, hogy nem tudja a környezetéből megkötni a párát, ezért már 100°C-on hajlamos felgázosodni, mindemellett összenyomhatóbb mint a többi, ezért egy gyártó sem engedélyezi a használatát.

    A fékfolyadékot 2 évente le kell cserélni, még akkor is, ha egy métert sem mentél a motorral.

    Fél liter folyadékkal kényelmesen megoldható a csere, elől-hátul. Ha nem értesz hozzá, inkább vidd szakemberhez, a fék nem játék!


    Üdv, Stancy

    #7513
    Kanyar
    Kanyar
    Moderator
    • Hozzászólások: 844

    Úgy ám! Annyit fűznék hozzá,ha sötét színü (míg jó addig víz szinü) le kell cserélni,még akkor is ha két hetes.


    Járt utat a járatlanra cseréld le!

    #7516
    szicsu
    szicsu
    Participant
    • Hozzászólások: 1061

    Hát igen! Nekem megfelelő szerszám nélkül fél nap szitkozódásba került a légtelenítés! :hurrrrrrra:

    #7542
    vasabi
    vasabi
    Participant
    • Hozzászólások: 821

    szicsu írta:

    Hát igen! Nekem megfelelő szerszám nélkül fél nap szitkozódásba került a légtelenítés! :hurrrrrrra:

    Szicsu! Én úgy szoktam cserélni ,hogy fedél le légtelenítő nyit átlátszó gumicső rá és pumpálom ki a régi anyagot de közben töltöm rá az újat hogy ne levegősödjön le mikor már csak szép tiszta anyag jön a csövön akkor légtelenítő zár, szintre töltés és kész! Így talán valamivel több anyag megy pazarba , de nem kell sokat foglalkozni a légtelenítéssel ahol azért fél nap alatt sok olaj kibugyoghat :D


    "Csak szerényen" :-D

    #7547
    szicsu
    szicsu
    Participant
    • Hozzászólások: 1061

    vasabi írta:

    szicsu írta:

    Hát igen! Nekem megfelelő szerszám nélkül fél nap szitkozódásba került a légtelenítés! :hurrrrrrra:

    Szicsu! Én úgy szoktam cserélni ,hogy fedél le légtelenítő nyit átlátszó gumicső rá és pumpálom ki a régi anyagot de közben töltöm rá az újat hogy ne levegősödjön le mikor már csak szép tiszta anyag jön a csövön akkor légtelenítő zár, szintre töltés és kész! Így talán valamivel több anyag megy pazarba , de nem kell sokat foglalkozni a légtelenítéssel ahol azért fél nap alatt sok olaj kibugyoghat :D

    Ez így ok!De én Full üres rendszerbe cseréltem olajat,mert féknyerget is cseréltem!

    #7548
    vasabi
    vasabi
    Participant
    • Hozzászólások: 821

    Ez így ok!De én Full üres rendszerbe cseréltem olajat,mert féknyerget is cseréltem!

    Ahogy egy régi dakota közmondás mondja,amit most találtam ki:

    Aki nyerget cserél a lovon, az hajtsa is ki belőle a gázokat! :D


    "Csak szerényen" :-D

    #7554
    szicsu
    szicsu
    Participant
    • Hozzászólások: 1061

    vasabi írta:

    Ez így ok!De én Full üres rendszerbe cseréltem olajat,mert féknyerget is cseréltem!

    Ahogy egy régi dakota közmondás mondja,amit most találtam ki:

    Aki nyerget cserél a lovon, az hajtsa is ki belőle a gázokat! :D
    A lóból,vagy a nyeregből? :D :D :D

    #7561
    Kanyar
    Kanyar
    Moderator
    • Hozzászólások: 844

    Szicsu! Én úgy szoktam cserélni ,hogy fedél le légtelenítő nyit átlátszó gumicső rá és pumpálom ki a régi anyagot de közben töltöm rá az újat hogy ne levegősödjön le mikor már csak szép tiszta anyag jön a csövön akkor légtelenítő zár, szintre töltés és kész! Így talán valamivel több anyag megy pazarba , de nem kell sokat foglalkozni a légtelenítéssel ahol azért fél nap alatt sok olaj kibugyoghat :D
    Ezt így kö csináni. :coooool:


    Járt utat a járatlanra cseréld le!

    #7630
    Avatar
    Anonymous
    Participant
    • Hozzászólások: 27

    én inkább elvinném szervizbe. :P

    #7304
    Laller80
    Laller80
    Participant
    • Hozzászólások: 6

    Kanyar, van egy elég furcsa dolog az első fékemmel kapcsolatban. Mikor az időjárás 10 fok alattira fordul, akkor az a jelenség áll fennt, hogy az első fékem szorul. Alig tudom kitolni a garázsból! Ugy tudom orvosolni, hogy a féknyerget kézzel a küllők irányába tolom és akkor már nem fog be. Majd ha például következő napon is kitolom a motort, akkor reggelre megint fog mint az állat. Új fékolaj van benne, tökéletesen lelégtelenítve, elég kemény is a fékkar, határozott, de mégis mi lehet a baj kiváltó oka? Talán a karmantyúk amik az első fékmunkahengerbe vannak, meg keménykednek hidegben és ezért kitolják a dugattyúkat? Ja azt még elfelejtettem mondani, hogy a dugattyúkat is kitoltam fényesre políroztam őket, de ez sem segített!

    Ha van valami ötleted, hogy mi lehet, akkor légyszi oszd meg!:D Előre is köszönöm!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)

You must be logged in to reply to this topic.