Kezdőlap > Fórumok > Műszaki Fórum > Olajos Fórum > Fékolaj > Fékfolyadék adatok, ismertető
- This topic has 9 replies, 6 voices, and was last updated 11 years, 1 month ago by
Anonymous.
-
AuthorBejegyzés
-
2009-12-01 at 11:26 #7305
Gyárilag a DOT 4-es fékfolyadék az előírás.
A DOT szabvány szerint következő értékkel bírnak a fékfolyadékok:
DOT 3 .: Forráspont: 205 °C Nedves forráspont: 140 °C Viszkozitás -40 °C-nál: 1500 mm2/s Viszkozitás 100°C-nál: 1,5mm2/s.
DOT 4 .: Forráspont: 230 °C Nedves forráspont: 155 °C Viszkozitás -40 °C-nál: 1800 mm2/s Viszkozitás 100°C-nál: 1,5mm2/s.
DOT 5.1: Forráspont: 260 °C Nedves forráspont: 180 °C Viszkozitás -40 °C-nál: 900 mm2/s Viszkozitás 100°C-nál: 1,5mm2/s.Létezik már DOT 7. is. Ennek 300 °C fok a forrás pontja. Persze ezt csak versenyre szokták használni, mert bírja az extrém körülményeket.
A DOT 5 szilikonbázisú fékfolyadék, amit többek közt a bíbor színéről lehet felismerni.
Tudni kell róla, hogy nem tudja a környezetéből megkötni a párát, ezért már 100°C-on hajlamos felgázosodni, mindemellett összenyomhatóbb mint a többi, ezért egy gyártó sem engedélyezi a használatát.A fékfolyadékot 2 évente le kell cserélni, még akkor is, ha egy métert sem mentél a motorral.
Fél liter folyadékkal kényelmesen megoldható a csere, elől-hátul. Ha nem értesz hozzá, inkább vidd szakemberhez, a fék nem játék!
Üdv, Stancy
2009-12-01 at 18:32 #7513Úgy ám! Annyit fűznék hozzá,ha sötét színü (míg jó addig víz szinü) le kell cserélni,még akkor is ha két hetes.
Járt utat a járatlanra cseréld le!
2009-12-01 at 19:00 #7516Hát igen! Nekem megfelelő szerszám nélkül fél nap szitkozódásba került a légtelenítés!
2009-12-01 at 22:30 #7542szicsu írta:
Hát igen! Nekem megfelelő szerszám nélkül fél nap szitkozódásba került a légtelenítés!
Szicsu! Én úgy szoktam cserélni ,hogy fedél le légtelenítő nyit átlátszó gumicső rá és pumpálom ki a régi anyagot de közben töltöm rá az újat hogy ne levegősödjön le mikor már csak szép tiszta anyag jön a csövön akkor légtelenítő zár, szintre töltés és kész! Így talán valamivel több anyag megy pazarba , de nem kell sokat foglalkozni a légtelenítéssel ahol azért fél nap alatt sok olaj kibugyoghat
"Csak szerényen" :-D
2009-12-02 at 15:49 #7547vasabi írta:
szicsu írta:
Hát igen! Nekem megfelelő szerszám nélkül fél nap szitkozódásba került a légtelenítés!
Szicsu! Én úgy szoktam cserélni ,hogy fedél le légtelenítő nyit átlátszó gumicső rá és pumpálom ki a régi anyagot de közben töltöm rá az újat hogy ne levegősödjön le mikor már csak szép tiszta anyag jön a csövön akkor légtelenítő zár, szintre töltés és kész! Így talán valamivel több anyag megy pazarba , de nem kell sokat foglalkozni a légtelenítéssel ahol azért fél nap alatt sok olaj kibugyoghat
Ez így ok!De én Full üres rendszerbe cseréltem olajat,mert féknyerget is cseréltem!
2009-12-02 at 18:42 #7548Ez így ok!De én Full üres rendszerbe cseréltem olajat,mert féknyerget is cseréltem!
Ahogy egy régi dakota közmondás mondja,amit most találtam ki:
Aki nyerget cserél a lovon, az hajtsa is ki belőle a gázokat!
"Csak szerényen" :-D
2009-12-03 at 06:11 #7554vasabi írta:
Ez így ok!De én Full üres rendszerbe cseréltem olajat,mert féknyerget is cseréltem!
Ahogy egy régi dakota közmondás mondja,amit most találtam ki:
Aki nyerget cserél a lovon, az hajtsa is ki belőle a gázokat!
A lóból,vagy a nyeregből?2009-12-04 at 07:01 #7561Szicsu! Én úgy szoktam cserélni ,hogy fedél le légtelenítő nyit átlátszó gumicső rá és pumpálom ki a régi anyagot de közben töltöm rá az újat hogy ne levegősödjön le mikor már csak szép tiszta anyag jön a csövön akkor légtelenítő zár, szintre töltés és kész! Így talán valamivel több anyag megy pazarba , de nem kell sokat foglalkozni a légtelenítéssel ahol azért fél nap alatt sok olaj kibugyoghat
Ezt így kö csináni.
Járt utat a járatlanra cseréld le!
2009-12-11 at 07:37 #7630én inkább elvinném szervizbe.
2009-12-11 at 08:53 #7304Kanyar, van egy elég furcsa dolog az első fékemmel kapcsolatban. Mikor az időjárás 10 fok alattira fordul, akkor az a jelenség áll fennt, hogy az első fékem szorul. Alig tudom kitolni a garázsból! Ugy tudom orvosolni, hogy a féknyerget kézzel a küllők irányába tolom és akkor már nem fog be. Majd ha például következő napon is kitolom a motort, akkor reggelre megint fog mint az állat. Új fékolaj van benne, tökéletesen lelégtelenítve, elég kemény is a fékkar, határozott, de mégis mi lehet a baj kiváltó oka? Talán a karmantyúk amik az első fékmunkahengerbe vannak, meg keménykednek hidegben és ezért kitolják a dugattyúkat? Ja azt még elfelejtettem mondani, hogy a dugattyúkat is kitoltam fényesre políroztam őket, de ez sem segített!
Ha van valami ötleted, hogy mi lehet, akkor légyszi oszd meg!:D Előre is köszönöm!
-
AuthorBejegyzés
You must be logged in to reply to this topic.