HELP! kipufogó rendszer tervezés

Kezdőlap > Fórumok > Műszaki Fórum > Tuning Fórum > HELP! kipufogó rendszer tervezés

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • Author
    Bejegyzés
  • #7414
    Avatar
    Anonymous
    Participant
    • Hozzászólások: 27

    Sziasztok!

    Igaz, hogy nekem egy FMX-em van, nem Dominatorom, de ugyanaz a szív duhog mind a kettőben és nagy tisztelője vagyok az elődnek :rulez: , ezért mertem regisztrálni és ezért merek segítséget kérni Tőletek. (az előzményeket olvasgatva főleg Kanyartól várnék egy-két hasznos tanácsot) :)

    Arról lenne szó, hogy belefogtam egy nagyon jó lakatos barátommal egy nyitott kipuf rendszer építésébe. Igazából lemásolunk egy már létező rendszert.

    A leömlő – 35 mm-es csőből:
    http://www.reisegruppe-freudenberg.de/bilder/SR_Racing-2.JPG

    Az összekötő – 38 mm-ről szélesedik 45 mm-ig és a dob 114 mm-es 440 mm-es hossz, belül 50 mm-es perfor csővel:
    http://www.motops.cz/photos/original/leo-vince-x3-svody-inox-urceno-pro-3835-6674-honda-fmx-650-2005-2006.jpg

    Eddig a dobbal vagyunk kész, mert ugye oda kell eljutni, de a csövezésnél kicsit megakadtunk.
    Rengeteget olvastam a neten a témában, mégis lenne egy pár kérdés amiben elbizonytalanodtam.
    A másolt leömlő most derült ki, hogy 32 mm-es, mi már megvettük a 35 mm-est. (ezek külső méretek, 1,5 mm-es a falvastagság) Nem lesz túl nagy a 35-ös leömlő a blokknak?
    Mind a két rendszernek ugyanakkora térfogattal kell rendelkeznie?
    A LeoVince összekötő kúp szerűen tágul 38 mm-ről 45 mm-re. Van valamilyen jelentősége, ha mi azt a tágulást 38-42,4-45-ös csövek használatával érjük el? Csak ugye itt jön az, hogy ez valószínűleg a térfogat azonosság szempontjából nem mindegy, hogy milyen mértékben tágul az egyik és a másik.
    Amennyiben elkészülünk és a mocin lesz a rendszer szükséges valamilyen karburátor beállítás?

    Lehet, hogy sok hülyeséget írtam így egyszerre, de rettentő hálás lennék, ha kapnék egy-két hasznos tanácsot! :rulez:

    Nagyon várom, sürgős lenne!

    Üdv Mindenkinek!

    #11883
    Kanyar
    Kanyar
    Moderator
    • Hozzászólások: 844

    Pici írta:

    Sziasztok!

    Igaz, hogy nekem egy FMX-em van, nem Dominatorom, de ugyanaz a szív duhog mind a kettőben és nagy tisztelője vagyok az elődnek :rulez: , ezért mertem regisztrálni és ezért merek segítséget kérni Tőletek. (az előzményeket olvasgatva főleg Kanyartól várnék egy-két hasznos tanácsot) :)

    Arról lenne szó, hogy belefogtam egy nagyon jó lakatos barátommal egy nyitott kipuf rendszer építésébe. Igazából lemásolunk egy már létező rendszert.

    A leömlő – 35 mm-es csőből:
    http://www.reisegruppe-freudenberg.de/bilder/SR_Racing-2.JPG

    Az összekötő – 38 mm-ről szélesedik 45 mm-ig és a dob 114 mm-es 440 mm-es hossz, belül 50 mm-es perfor csővel:
    http://www.motops.cz/photos/original/leo-vince-x3-svody-inox-urceno-pro-3835-6674-honda-fmx-650-2005-2006.jpg

    Eddig a dobbal vagyunk kész, mert ugye oda kell eljutni, de a csövezésnél kicsit megakadtunk.
    Rengeteget olvastam a neten a témában, mégis lenne egy pár kérdés amiben elbizonytalanodtam.
    A másolt leömlő most derült ki, hogy 32 mm-es, mi már megvettük a 35 mm-est. (ezek külső méretek, 1,5 mm-es a falvastagság) Nem lesz túl nagy a 35-ös leömlő a blokknak?
    Mind a két rendszernek ugyanakkora térfogattal kell rendelkeznie?
    A LeoVince összekötő kúp szerűen tágul 38 mm-ről 45 mm-re. Van valamilyen jelentősége, ha mi azt a tágulást 38-42,4-45-ös csövek használatával érjük el? Csak ugye itt jön az, hogy ez valószínűleg a térfogat azonosság szempontjából nem mindegy, hogy milyen mértékben tágul az egyik és a másik.
    Amennyiben elkészülünk és a mocin lesz a rendszer szükséges valamilyen karburátor beállítás?

    Lehet, hogy sok hülyeséget írtam így egyszerre, de rettentő hálás lennék, ha kapnék egy-két hasznos tanácsot! :rulez:

    Nagyon várom, sürgős lenne!

    Üdv Mindenkinek!

    Szia!
    A szív miatt indítottunk FMX topikot is!
    Ha tutira azt akarod elérni az általatok készített rendszerrel mint a vince, akkor a kúp egy fontos elem. Azokkal az átmérőkkel nem lesz gond csak a válakkal, de akkor, ha maximalista vagy. A nagyobbik probléma, hogy a gyári karbi nem képes normálisan feltölteni a hengert egy jó kipurendszernél, vagyis nem tudod jól beállítani.
    Talán ez segíthet http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/Dynojet_Kit_Honda_FMX_650_Stage_2_0508–product–3351.html
    de nem tuti! Ha nyitod a rendszert, foglalkozni kell a feltöltéssel is! Ráadásul új dimenziokat nyit meg. :tuuuuuuti:


    Járt utat a járatlanra cseréld le!

    #11884
    Avatar
    Anonymous
    Participant
    • Hozzászólások: 27

    Nagyon szépen köszönöm a választ! :rulez:

    Viszont azt fontos lenne még tudnom, hogy a térfogat azonosságra mennyire törekedjünk, valamint, hogy, ha a gyári karbival használnám a motort egy ideig okoznék-e benne kárt vagy csak nem érném el a maximális hatást az új rendszerrel?

    Ha érdekli a csapatot, szívesen osztok meg pár képet a munkálatokról…
    2013-02-10 16.06.25.jpg
    2013-02-10 16.06.41.jpg

    #11885
    Avatar
    Anonymous
    Participant
    • Hozzászólások: 27

    Még egy kérdés Kanyar! Ha úgy alakul, hogy beleférne egy Mikuni TM40-6 karbi a költségvetésbe, Te esetleg tudnál szerezni ilyet? Ha igen mennyiért? (egy jó használt is szóba jöhet :ooo: )

    #11887
    Kanyar
    Kanyar
    Moderator
    • Hozzászólások: 844

    Pici írta:

    Nagyon szépen köszönöm a választ! :rulez:

    Viszont azt fontos lenne még tudnom, hogy a térfogat azonosságra mennyire törekedjünk, valamint, hogy, ha a gyári karbival használnám a motort egy ideig okoznék-e benne kárt vagy csak nem érném el a maximális hatást az új rendszerrel?

    Ha érdekli a csapatot, szívesen osztok meg pár képet a munkálatokról…

    A gyári karbival okozhatsz kárt, mert elszegényedő keverék mellett elmelegszik a hengerfej, amitől elreped!


    Járt utat a járatlanra cseréld le!

    #11888
    Kanyar
    Kanyar
    Moderator
    • Hozzászólások: 844

    Pici írta:

    Még egy kérdés Kanyar! Ha úgy alakul, hogy beleférne egy Mikuni TM40-6 karbi a költségvetésbe, Te esetleg tudnál szerezni ilyet? Ha igen mennyiért? (egy jó használt is szóba jöhet :ooo: )

    Nagyon ritka a használható levetett TM40 :(


    Járt utat a járatlanra cseréld le!

    #11886
    Avatar
    Anonymous
    Participant
    • Hozzászólások: 27

    :nemtom: hmm nem tudom mi legyen akkor, de azért köszönöm!
    Egy 70-80 ezres karbi most nem nagyon fér bele a költségvetésbe sajnos. De azt a fúvóka kittet máris megrendelem Angliából…azzal mégiscsak segítek a mocinak (nem?), nem szeretnék kárt okozni benne.

    #11890
    Avatar
    Anonymous
    Participant
    • Hozzászólások: 27

    még jó, hogy körbenéztem! közzéteszem, hátha másnak is hasznos lehet! Az Angol oldalhoz képest féláron a dynojet kit!! :tapsss:

    http://zimo-motorrad.de/Dynojet-Vergaserkit-Stufe2-Honda-FMX-650-650-2005-06

    :hurrrrrrra:

    #11892
    Kanyar
    Kanyar
    Moderator
    • Hozzászólások: 844

    Pici írta:

    még jó, hogy körbenéztem! közzéteszem, hátha másnak is hasznos lehet! Az Angol oldalhoz képest féláron a dynojet kit!! :tapsss:

    http://zimo-motorrad.de/Dynojet-Vergaserkit-Stufe2-Honda-FMX-650-650-2005-06

    :hurrrrrrra:

    hajrá!


    Járt utat a járatlanra cseréld le!

    #11893
    Avatar
    nx650r
    Participant
    • Hozzászólások: 50

    Van itt Magyarországon is csak valami irgalmatlan drágán :aaahhhhhh:
    http://www.agomotors.hu/webshop/product.php?id_product=6203

    #11894
    Avatar
    Anonymous
    Participant
    • Hozzászólások: 27

    úristen :aaahhhhhh: ezt a lehúzást :broaa:

    azon a német oldalon ennyiért rendelek egy dyno kitet meg egy K&N sport légszűrőt együtt. És még postaköltségem se lesz, mert unokatesóm jár arra másfél hét múlva :woohoo:

    azért köszi Neked is! :rulez:

    #11921
    Avatar
    Anonymous
    Participant
    • Hozzászólások: 27

    hahó!

    A változatosság kedvéért lenne megint egy kérdésem! :salala:

    Tenap megjött a dynojet kit meg a K&N légszűrőm. :hurrrrrrra: (tiszta karácsony :P csak ez lehet, hogy kicsit jobb :woohoo: )

    A kérdés pedig az lenne, hogy látom, hogy három különböző kis biszbasz van a csomagban C150 C155 és C160. ezek gondolom a fúvókák. különböző méretekkel. A majdan beszerelő emberkének kell eldönteni, hogy melyiket rakja be, ha igen mi alapján döntsük el, hogy melyik kerül beszerelésre? Remélem Ő tudni fogja majd, csak még 2 hét kb mire odajutok, hogy elviszem hozzá, addig meg kifúrja az oldalam a kíváncsiság! :)
    Ha oltári nagy baromságot kérdeztem ezer bocsánat :ooo:

    :rulez:

    #11930
    Avatar
    Anonymous
    Participant
    • Hozzászólások: 27

    Már biztos az agyatokra megyek, de olvasgatva a forumot kezdek megijedni és elbizonytalanodni kicsit. Még pedig a kipu rendszer túlnyitása miatt… Mint fentebb írtam másolunk egy már meglévő rendszert. Nagyon szépen (de azért lassan, megfontoltan) haladunk is vele. A dobok kész vannak, a leömlőkön az utolsó simításokat végezzük, az összekötők meg várnak a sorukra. :)
    Boldog is lennék csak egy valami böki a csőröm. Mégpedig a leömlőm, ami 35 mm-es külső átmérővel rendelkezik. Amit másolunk rendszer annak, (mint utólag kiderült) 32 mm-es csőből van a leömlője… Minél többet olvasom a fórumot annál jobban betojok, hogy túlnyitom és tönkreteszem imádott mocim…

    Tehát a méretek (külső): leömlők 35
    összekötők 38 a dob előtt kicsivel kibővülnek 44,5 -re
    dobok 45 cm hosszú, 114-es cső, belül 50-es perfor csővel

    Lesz még beszerelve dynojet kit, és K&N légszűrő

    Kérlek segítsetek! Módosítsak valamit amíg még lehet vagy nem lesz így gond?

    :rulez:
    2013-02-26 18.01.21.jpg
    2013-02-26 18.03.16.jpg
    SR_Racing-1.JPG

    #11932
    Avatar
    nx650r
    Participant
    • Hozzászólások: 50

    Jól kinyitottad rendszered :salala: Ehhez inkább már tm 40 es tuning karbi kéne mert azzal lenne az igazi,ezzel szerintem a nyomatékból veszítteni fogsz.

    #11941
    Avatar
    Anonymous
    Participant
    • Hozzászólások: 27

    Köszi a választ!

    Én azért bízok a dynojet kitben meg a K&N légszűrőben… Remélem nem kell majd csalódjak, rengeteg munka van benne. (és még hol a vége…)

    A napokban elkészültem a dobokkal teljesen :hurrrrrrra: , felteszek róla egy képet, hátha érdekel valakit. :ooo: :)
    Minden saját kezűleg készült rajta, még a polír is.

    Apropó! E betű hiánya miatt mennyire kell féljek a magyar cövek közegektől? Mert, hogy nem lesz halk az már egyszer biztos…
    2013-03-05 07.17.46.jpg

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)

You must be logged in to reply to this topic.