Hibaforrás nincs meg!!

Kezdőlap > Fórumok > Műszaki Fórum > Hibák Fóruma > Hibaforrás nincs meg!!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 46 total)
  • Author
    Bejegyzés
  • #7352
    ThePeterHun
    ThePeterHun
    Participant
    • Hozzászólások: 6

    Sziasztok

    Van egy nagyon nagy problémám!

    A helyzet a következő : 3 Hónappal ezelőtt vettem egy 88′ as évjáratú dominátort !
    A volt tulajdonosa szerint azért nem indul a motor, mert gyújtás problémája van! (na persze)
    Haza hoztam,szétszedtem, kicseréltem rajta a szabadon futót első körben hogy ne keljen rugdosni. Második körben helyre kellett tenni a vezérlést mert el volt rakva 1 foggal:S
    (szerencsére nem sérült se a dugó se a szelep) Harmadik körben kitakaritottam a karbit, kicseréltem a levegőszűrőt majd lecseréltem az olajat, olajszűrűt és szelep állitás után összeraktam. Meglepet hogy 2dik inditásra beindult:)!
    Nagy volt az öröm, motoroztam megállás nélkül 2napig (kb 200km-t) és a 3dik napon jött a feketeleves :S!!!
    Beköpte a gyertyát állandóan, jó vettem egy másikat és azzal haza. Másnap reggel már nehezebben indult, de mentem vele kb 100m és ledadogot és fekete kormot nyomot kimagából és a légszűrőház tele benzinpermettel! Na itt tettem le a mocit és kerestem a hibát!!!
    —————————————————————————————-
    -A gyár által javasolt gyertyát vettem…3mat:S
    -Kommpresziót mértem : (automata dekompresszoros) 6,3
    -CDI-t cseréltem 4szer (4ből 1 gyári új volt)
    -CDI csatlakozócsoportból kikötöttem a letiltás vezérlő vezetéket is!
    -Karbulátort szétszedtem (8szor), de a végén kicseréletem az egyik ismerősőmére hát ha az a hiba,sajnos nem, mert az ő működő motorján a karbim ment, az én motorommal maradt ugyan az a hiba!
    -Szelepet állitottam először gyári értékekre, majd kicsit nagyobbra (szivó: 0,15 kipufogó: 0,20)
    -Az összes kezelőszervet kitakaritottam és lekezeltem.
    —————————————————————————————-
    Egyik sem segitett a helyzeten :((((

    A dolog érdekessége, hogy próbák során mentem vele 1-2 alkalommal és akkor hibátlanul ment a motor majd a 3dik inditásnál megadta magát:S

    Kérdem én mi lehet még a hiba oka? Egyedül a jeladóhoz nem nyúltam !! az okozhat ilyen problémát?

    Előre is köszönöm a válaszokat !


    petya

    #7454
    stancy
    stancy
    Moderator
    • Hozzászólások: 95

    Nem tudom merre laksz, de ezzel meg kéne várnod kanyar kollégát. Ha pesti vagy, vagy közeli, jobban járnál ha elvinnéd hozzá Ö Csepelen van.

    csak egy hirtelen ötlet. szelepszár szimmeringeket nem nézted meg? gyanus hogy ömlik bele az olaj.

    nincs buherálva a kipufogó? mennyire gyári? esetleg az olajlehúzó gyűrű? nem csörög?


    Üdv, Stancy

    #7455
    Kanyar
    Kanyar
    Moderator
    • Hozzászólások: 844

    Péter írta:

    Sziasztok

    Van egy nagyon nagy problémám!

    A helyzet a következő : 3 Hónappal ezelőtt vettem egy 88′ as évjáratú dominátort !
    A volt tulajdonosa szerint azért nem indul a motor, mert gyújtás problémája van! (na persze)
    Haza hoztam,szétszedtem, kicseréltem rajta a szabadon futót első körben hogy ne keljen rugdosni. Második körben helyre kellett tenni a vezérlést mert el volt rakva 1 foggal:S
    (szerencsére nem sérült se a dugó se a szelep) Harmadik körben kitakaritottam a karbit, kicseréltem a levegőszűrőt majd lecseréltem az olajat, olajszűrűt és szelep állitás után összeraktam. Meglepet hogy 2dik inditásra beindult:)!
    Nagy volt az öröm, motoroztam megállás nélkül 2napig (kb 200km-t) és a 3dik napon jött a feketeleves :S!!!
    Beköpte a gyertyát állandóan, jó vettem egy másikat és azzal haza. Másnap reggel már nehezebben indult, de mentem vele kb 100m és ledadogot és fekete kormot nyomot kimagából és a légszűrőház tele benzinpermettel! Na itt tettem le a mocit és kerestem a hibát!!!
    —————————————————————————————-
    -A gyár által javasolt gyertyát vettem…3mat:S
    -Kommpresziót mértem : (automata dekompresszoros) 6,3
    -CDI-t cseréltem 4szer (4ből 1 gyári új volt)
    -CDI csatlakozócsoportból kikötöttem a letiltás vezérlő vezetéket is!
    -Karbulátort szétszedtem (8szor), de a végén kicseréletem az egyik ismerősőmére hát ha az a hiba,sajnos nem, mert az ő működő motorján a karbim ment, az én motorommal maradt ugyan az a hiba!
    -Szelepet állitottam először gyári értékekre, majd kicsit nagyobbra (szivó: 0,15 kipufogó: 0,20)
    -Az összes kezelőszervet kitakaritottam és lekezeltem.
    —————————————————————————————-
    Egyik sem segitett a helyzeten :((((

    A dolog érdekessége, hogy próbák során mentem vele 1-2 alkalommal és akkor hibátlanul ment a motor majd a 3dik inditásnál megadta magát:S

    Kérdem én mi lehet még a hiba oka? Egyedül a jeladóhoz nem nyúltam !! az okozhat ilyen problémát?

    Előre is köszönöm a válaszokat !

    Mi az indítási tünet pontosan?


    Járt utat a járatlanra cseréld le!

    #7456
    ThePeterHun
    ThePeterHun
    Participant
    • Hozzászólások: 6

    Miskolcról irok a kérdésre felelve, igy ha pestre kell vinni nem probléma! :S

    Mikor szétszedtem, persze ellenőriztem a szelepszárszimeringet, szelepülést, és a gyűrűket is. Ezek mind jó állapotban voltak az összerakás előtt! Miután összeraktam a fentiekben emlitettem, hogy mértem kompressziót, amely 6,3 a végnyomása !

    Nagyon nehezen inditható a motor, de ha beindul, akkor kb 3 percig normálisan jár majd ledadog és gázadásra feketén füstöl! Olyan jelenség mintha túldúsitana!
    A furcsaság hogy vissza dolgozik a motor a légszűrőházba és tele fúja benzinnel! A rosszabb esetben szerintem átéget szelep probléma talán!
    Sajnos elképzelhető hogy megint szét kell bontani a blokkot !!!

    Ha valakinek van még ötlete irjon !!! Köszi


    petya

    #7457
    Kanyar
    Kanyar
    Moderator
    • Hozzászólások: 844

    A probléma okát ott gondolom a szivatóbovden környékén. Felakad vagy nincs elég holtjátéka.


    Járt utat a járatlanra cseréld le!

    #7458
    ThePeterHun
    ThePeterHun
    Participant
    • Hozzászólások: 6

    Igen erre én is gondoltam első nekifutásra a tűszelepet levettem a bovdenről és bele ejtettem a házba majd csavarral rögzitettem, de semmit se használt! Második körben pedig egy barátom gyönyörűen működő motorjáról átraktam a karbit egy az egybe és ugyan azt csinálta!!!:S
    Szabályszerűen fújta vissza a benzint a légszűrőházba és ez a felettébb érdekes!!!


    petya

    #7459
    Teky
    Teky
    Participant
    • Hozzászólások: 31

    Péter írta:

    Igen erre én is gondoltam első nekifutásra a tűszelepet levettem a bovdenről és bele ejtettem a házba majd csavarral rögzitettem, de semmit se használt! Második körben pedig egy barátom gyönyörűen működő motorjáról átraktam a karbit egy az egybe és ugyan azt csinálta!!!:S
    Szabályszerűen fújta vissza a benzint a légszűrőházba és ez a felettébb érdekes!!!

    Hát szerintem elvileg csak akkor tud visszadolgozni légszűrőbe ,ha nyitva van,vagy átenged a szívószelep.

    #7460
    stancy
    stancy
    Moderator
    • Hozzászólások: 95

    Ezért kérdeztem én is, a kipufogót. Sokan kiberhelik, lecserélik jó kis nyitott dobra, aztán meg csodálkozik mikor a szelep beég… gátas lesz..stb.. Én is a hengerfej és illetve a szelep környékére gyanakszom.


    Üdv, Stancy

    #7478
    ThePeterHun
    ThePeterHun
    Participant
    • Hozzászólások: 6

    A motor vásárlásakor nem gyári kipufogó volt rajta, hanem valami (no name) üres dob !!!
    Ebben igazatok van, hogy nem mindegy, de csak kb 100-200km-t tettem meg ezzel a dobbal és után vettem rá gyári dobokat!!!
    No mind1 a lényeg hogy így is úgy is szét kell szednem és jobb esetben csak a szelep éget át!

    Köszönöm a hozzászólásokat, ha megoldódik feltétlen írok!!!


    petya

    #7490
    Kanyar
    Kanyar
    Moderator
    • Hozzászólások: 844

    Péter írta:

    A motor vásárlásakor nem gyári kipufogó volt rajta, hanem valami (no name) üres dob !!!
    Ebben igazatok van, hogy nem mindegy, de csak kb 100-200km-t tettem meg ezzel a dobbal és után vettem rá gyári dobokat!!!
    No mind1 a lényeg hogy így is úgy is szét kell szednem és jobb esetben csak a szelep éget át!

    Köszönöm a hozzászólásokat, ha megoldódik feltétlen írok!!!

    Ha szétszeded nézd meg a szelepülékeket is! Mármint a zároszélességét.


    Járt utat a járatlanra cseréld le!

    #7590
    Avatar
    titkosugynok
    Participant
    • Hozzászólások: 7

    Hello!

    Nekem is volna egy apró problémám, leírom, hogy miket tapasztalok mostanság!
    Egy rövid ideig fullsynt olajjal ment a gép, és kb. akkor kezdtem el tapasztalni, hogy füstölget hátul, amit még meg is magyaráztam magamnak azzal, hogy biztos fogyasztja az olajat. De emellett még hangosabb is lett a motor járása, leginkább indítás után, csúnya fémes csörömpölés. Sokáig nem is kínoztam így, azóta már tettem bele normális ásványi olajat, de valahogy csak nem akar elmaradni ez a büdös-hangos szindróma (igaz az olajcsere óta kb. 1 órát motoroztam).
    Egy furcsaságot vettem még észre hidegindításkor, amit nem tudok megmagyarázni: elindítom a gépet, pöfög-pöfög (amint azt már írtam, füstösen), de előfordul, hogy a bal kipuf-dobból jön füst, a jobból pedig semmi, ahogy az normál esetben várható lenne. Ha viszont adok neki egy gázfröccsöt akkor a jobb is löki magából a füstöt…
    Nem vagyok egy nagy szaki, csak arra tudok gondolni, hogy odavágtam neki, a nem megfelelő olajjal, vagy esetleg a szelepeken kéne állítani valamicskét.
    Ha valakinek összeállt valami ebből a pár tünetből, annak várom tanácsait! :) :help:
    Előre is köszi!

    #7591
    stancy
    stancy
    Moderator
    • Hozzászólások: 95

    Azzal hogy lecserélted ásványi vagy félszintetikusra azzal csak jót tettél. A szintetikust eszi, valamint én úgy vettem észre a váltó is felkeményedik tőle.

    Hideg indításnál szerintem teljesen normális amit írsz. szívatón mind füstöl, amiben a gőz is szerepet játszik, jobban látszik mint nyáron. Akkor van baj, ha fekete, kékes füstje van, az már szimmering, vagy egyéb hibára utal.

    Mindenkinek akinek 2 dobja van és csak 1 hengeres, igy füstöl. Nem egyformán jön a két dobból. Nekem is van hogy egyik füstöl, általában a jobb oldali az a rövidebb rendszer. A bal oldaliból csak miután gázfröccsöt adtam, és kilökte a beszorult hideg levegőt, azután kezd el füstölni, de persze ez üzem melegen megszűnik, olyankor ilyen nincs.

    Az hogy hangosabb bármi lehet. várd meg míg az új olaj rendesen eloszlik, azután lehet hallgatózni valójában mit és honnan hallasz.

    Azt nem írtad mikor hangos a motor, hidegen, vagy amikor már meleg?


    Üdv, Stancy

    #7592
    Teky
    Teky
    Participant
    • Hozzászólások: 31

    titkosugynok írta:

    Hello!

    Nekem is volna egy apró problémám, leírom, hogy miket tapasztalok mostanság!
    Egy rövid ideig fullsynt olajjal ment a gép, és kb. akkor kezdtem el tapasztalni, hogy füstölget hátul, amit még meg is magyaráztam magamnak azzal, hogy biztos fogyasztja az olajat. De emellett még hangosabb is lett a motor járása, leginkább indítás után, csúnya fémes csörömpölés. Sokáig nem is kínoztam így, azóta már tettem bele normális ásványi olajat, de valahogy csak nem akar elmaradni ez a büdös-hangos szindróma (igaz az olajcsere óta kb. 1 órát motoroztam).
    Egy furcsaságot vettem még észre hidegindításkor, amit nem tudok megmagyarázni: elindítom a gépet, pöfög-pöfög (amint azt már írtam, füstösen), de előfordul, hogy a bal kipuf-dobból jön füst, a jobból pedig semmi, ahogy az normál esetben várható lenne. Ha viszont adok neki egy gázfröccsöt akkor a jobb is löki magából a füstöt…
    Nem vagyok egy nagy szaki, csak arra tudok gondolni, hogy odavágtam neki, a nem megfelelő olajjal, vagy esetleg a szelepeken kéne állítani valamicskét.
    Ha valakinek összeállt valami ebből a pár tünetből, annak várom tanácsait! :) :help:
    Előre is köszi!

    Csörömpöl,vagy inkább kalapál?Állítsd be a szelephézagot, ha nem szűnik meg a hang,valószínű,hogy vezérműlánc,vagy a feszítő okozza.Hidegen-melegen hogy indul?Ha megvan kopva a motor,melegen indul nehezebben.Ha pöccre indul hidegen-melegen,akkor inkább a szimmering miatt füstölhet.milyen olajat öntöttél bele?A 20w-50-es ásványi ilyenkor már sűrű szerintem.10w-40-es félszintetikus Castrolt érdemes ilyenkor használni.Lehet a füstölés is abbamaradna.

    #7593
    Avatar
    titkosugynok
    Participant
    • Hozzászólások: 7

    Inkább csörömpölés :D Nekem úgy tűnik mintha vas-vas ellen "harcolna"!
    15w50-es Repsol-t öntöttem bele. 6300-ért vettem 4literrel. Sajnos a korábbi fórumos írások eltűntek, mert ott volt pár okos dolog az olajakról, így a pénztárcám vastagságára bíztam a választást. (Mindjárt írok is az olajosba, hogy felfrissítsük ezt a témát)

    Melegen pöccre indul, hidegen veszi kicsit nehezebben, de ha azt belekalkuláljuk, hogy 2-3 hetente gurítom ki a garázsból 1-1 órára, ráindítok, 20mp-ig tekerem az önindítóval, és utána elkapja, talán az sem annyira veszélyes. Amiért a füstölés zavarni kezdett az leginkább az, hogy büdös, mintha öreg, olajos lenne, bár a színére most nem mernék esküdni.

    Szelephézagot vszínű állítani kéne, mert mióta én tolom (3éve) azóta senki nem nyúlt bele, és valószínű előtte sem túl gyakran. Ha már itt tartunk, nagy procedúra ez a szelephézagállítás? Én inkább nem matatok bele, szervízben mennyibe fáj kb?

    #7597
    stancy
    stancy
    Moderator
    • Hozzászólások: 95

    amúgy csak szólok, hogy jobb lenne ha mindenki a hibáinak külön-külön topikot nyitna, átláthatobb lesz, ne egybe legyen írva minden. egy fórum, egy hiba legyen.


    Üdv, Stancy

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 46 total)

You must be logged in to reply to this topic.