Kezdőlap > Fórumok > Műszaki Fórum > Gumis Fórum > Kerék csapágy
- This topic has 7 replies, 4 voices, and was last updated 7 years, 2 months ago by
szicsu.
-
AuthorBejegyzés
-
2013-01-24 at 16:14 #7413
Sziasztok!
Valaki megtudná mondani,hogy hányas számú csapágyak kellenek az első és hátsó kerékbe egy 90 es évjáratú Domiba?
Előre is köszi.2013-01-24 at 18:57 #11844nx650r írta:
Sziasztok!
Valaki megtudná mondani,hogy hányas számú csapágyak kellenek az első és hátsó kerékbe egy 90 es évjáratú Domiba?
Előre is köszi.Az első ha jól emlékszem,6202-es
2013-04-25 at 22:07 #12073Sziasztok!
Megosztanám veletek a ma tapasztaltakat kerékcsapágy csere ügyben.
Előre 6202 kell 2 darab.
Porvédő szimeringek a két oldalra: 40*50*5 és 21*37*7 kellenek.
Az utóbbi szimering nem teljesen egyezik meg a gyárival, mivel a gyári az kúpos.Hátulra 6203 kell 2 darab a kerékbe és egy 6204 es a lánckerék tartó agyhoz (nem tudom sajnos a pontos nevét). Hátulra 28*47.2*7 es szimering járna de ilyet sajnos nem tudtam beszerezni. Ezt óvatosan kifordítottam és bezsírozva visszaraktam.
Én mindegyik csapágyból porvédőset vettem, és úgy raktam bele ahogy a gyári volt benne. Mindkét csapágyról levettem azt a porvédőt ami bentre esik és még raktam bele zsírt bőségesen.
A csapágyakat a csapágyház melegítésével és néhány kellően jól irányított kalapácsütéssel egyszerűen ki lehet venni és vissza lehet rakni. Vissza tételnél a régi csapágyat az újra helyeztem és azt ütöttem nem az újakat.
Nekem RD02-es Dominatorom van, de szerintem a leírtak mindegyik évjáratra igazak (ha mégsem kérem javítsatok ki).
Remélem a jövőben egyel kevesebb hibalehetőséggel kell kalkulálnom.
Széles utat!
2013-04-28 at 19:38 #12084coolmsnman írta:
Sziasztok!
Megosztanám veletek a ma tapasztaltakat kerékcsapágy csere ügyben.
Előre 6202 kell 2 darab.
Porvédő szimeringek a két oldalra: 40*50*5 és 21*37*7 kellenek.
Az utóbbi szimering nem teljesen egyezik meg a gyárival, mivel a gyári az kúpos.Hátulra 6203 kell 2 darab a kerékbe és egy 6204 es a lánckerék tartó agyhoz (nem tudom sajnos a pontos nevét). Hátulra 28*47.2*7 es szimering járna de ilyet sajnos nem tudtam beszerezni. Ezt óvatosan kifordítottam és bezsírozva visszaraktam.
Én mindegyik csapágyból porvédőset vettem, és úgy raktam bele ahogy a gyári volt benne. Mindkét csapágyról levettem azt a porvédőt ami bentre esik és még raktam bele zsírt bőségesen.
A csapágyakat a csapágyház melegítésével és néhány kellően jól irányított kalapácsütéssel egyszerűen ki lehet venni és vissza lehet rakni. Vissza tételnél a régi csapágyat az újra helyeztem és azt ütöttem nem az újakat.
Nekem RD02-es Dominatorom van, de szerintem a leírtak mindegyik évjáratra igazak (ha mégsem kérem javítsatok ki).
Remélem a jövőben egyel kevesebb hibalehetőséggel kell kalkulálnom.
Széles utat!
Ez így tuti, csak belső részen is meg kell hagyni a porvédőt, mert úgy tovább bírja!
Járt utat a járatlanra cseréld le!
2013-04-28 at 20:21 #12090Kanyar írta:
coolmsnman írta:
Sziasztok!
Megosztanám veletek a ma tapasztaltakat kerékcsapágy csere ügyben.
Előre 6202 kell 2 darab.
Porvédő szimeringek a két oldalra: 40*50*5 és 21*37*7 kellenek.
Az utóbbi szimering nem teljesen egyezik meg a gyárival, mivel a gyári az kúpos.Hátulra 6203 kell 2 darab a kerékbe és egy 6204 es a lánckerék tartó agyhoz (nem tudom sajnos a pontos nevét). Hátulra 28*47.2*7 es szimering járna de ilyet sajnos nem tudtam beszerezni. Ezt óvatosan kifordítottam és bezsírozva visszaraktam.
Én mindegyik csapágyból porvédőset vettem, és úgy raktam bele ahogy a gyári volt benne. Mindkét csapágyról levettem azt a porvédőt ami bentre esik és még raktam bele zsírt bőségesen.
A csapágyakat a csapágyház melegítésével és néhány kellően jól irányított kalapácsütéssel egyszerűen ki lehet venni és vissza lehet rakni. Vissza tételnél a régi csapágyat az újra helyeztem és azt ütöttem nem az újakat.
Nekem RD02-es Dominatorom van, de szerintem a leírtak mindegyik évjáratra igazak (ha mégsem kérem javítsatok ki).
Remélem a jövőben egyel kevesebb hibalehetőséggel kell kalkulálnom.
Széles utat!
Ez így tuti, csak belső részen is meg kell hagyni a porvédőt, mert úgy tovább bírja!
Örülök neki hogy Szerinted is jól csináltam. Hezitáltam rajta hogy levegyem – ne vegyem, de úgy voltam vele hogy a Japók levették hát nagy hibát nem követek el én sem ha leveszem. Még a gyári csapágy volt benne ahogy néztem, és semmi baja nem volt egyiknek sem. Ezek szerint ~20 év múlva ismét megismételhetem a cserét ( remélem azért hamarabb sor kerül rá a sok beletett km miatt ).
Széles utat!
2013-11-07 at 15:21 #12373Sziasztok!
Érdeklődnék,hogy kerék csapágy ügyben ki melyik gyártóra esküszik,mit érdemes bele venni?
SKF,Koyo,Fag… A csapágy boltos az Skf-et erőlteti,hogy az a legjobb de én úgy hallottam,hogy már nem olyan mint régenElőre is köszi a válaszokat
2013-11-07 at 15:44 #12374nx650r írta:
Sziasztok!
Érdeklődnék,hogy kerék csapágy ügyben ki melyik gyártóra esküszik,mit érdemes bele venni?
SKF,Koyo,Fag… A csapágy boltos az Skf-et erőlteti,hogy az a legjobb de én úgy hallottam,hogy már nem olyan mint régenElőre is köszi a válaszokat
Én NTN-t raktam bele…
2013-11-11 at 06:49 #12330szicsu írta:
nx650r írta:
Sziasztok!
Érdeklődnék,hogy kerék csapágy ügyben ki melyik gyártóra esküszik,mit érdemes bele venni?
SKF,Koyo,Fag… A csapágy boltos az Skf-et erőlteti,hogy az a legjobb de én úgy hallottam,hogy már nem olyan mint régenElőre is köszi a válaszokat
Én NTN-t raktam bele…
NTN
Járt utat a járatlanra cseréld le!
-
AuthorBejegyzés
You must be logged in to reply to this topic.