Olajpumpa!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Bejegyzés
  • #7374
    Kanyar
    Kanyar
    Moderator
    • Hozzászólások: 844

    Fontos instrukció!
    Ha bármi okból ki kellett szerelni az olajpumpát, vissza szerelés után fel kell tölteni olajjal!!!!
    Vagyis légteleníteni kell! :!!!!!:


    Járt utat a járatlanra cseréld le!

    #9550
    Avatar
    Poc
    Participant
    • Hozzászólások: 44

    És ez hogyan történik?Azt hittem feltölti magát,és légtelenítődik mikor a blokk aljából felveszi az olajat.A külső kamrát elvileg feltölti a tartályból lefolyó olaj,de a belsőt hogyan kell?Ott van egy visszafolyásgátló szelep is a nyomóágában.

    #9560
    Kanyar
    Kanyar
    Moderator
    • Hozzászólások: 844

    Poc írta:

    És ez hogyan történik?Azt hittem feltölti magát,és légtelenítődik mikor a blokk aljából felveszi az olajat.A külső kamrát elvileg feltölti a tartályból lefolyó olaj,de a belsőt hogyan kell?Ott van egy visszafolyásgátló szelep is a nyomóágában.

    Mondjuk fúrógéppel. Elvileg légtelenedik de gyakorlatilag előfordul hogy 200km után. addigra meg már mindegy. Megtörtént hogy a légbuborék jojózik, és nem távozik. :yeeeeees:


    Járt utat a járatlanra cseréld le!

    #9564
    Avatar
    Poc
    Participant
    • Hozzászólások: 44

    Köszi a tippet!
    Megcsináltam úgy ahogy mondtad,de nekem még le is kellett lazítanom a szivattyút,mert nem akarta az igazságot.Lelazítottam,megjelent az olaj,visszahúztam,és már nyomta is.
    Viszont olyan hibát tapasztaltál már hogy vetemedik a szivattyúház?A csavarjai meg voltak húzva,mégis az illesztéseknél szuszogott,meg pumpálta kifelé az olajat.Lecseréltem!
    De valami malőr még mindig van,mert most sem nyomja,de ezek szerint a dekni csatlakozásnál van a gond.A szivattyúban a szelep jó,de ha a szűrőnél öntök be olajat,azonnal folyik le,mintha tölcsérbe tölteném.Ma szedem szét megint,és azt a gumitömítést cserélem a kis csővel ami a deknibe vezeti az olajat.Remélem úgy már jó lesz.

    #9575
    Kanyar
    Kanyar
    Moderator
    • Hozzászólások: 844

    Poc írta:

    Köszi a tippet!
    Megcsináltam úgy ahogy mondtad,de nekem még le is kellett lazítanom a szivattyút,mert nem akarta az igazságot.Lelazítottam,megjelent az olaj,visszahúztam,és már nyomta is.
    Viszont olyan hibát tapasztaltál már hogy vetemedik a szivattyúház?A csavarjai meg voltak húzva,mégis az illesztéseknél szuszogott,meg pumpálta kifelé az olajat.Lecseréltem!
    De valami malőr még mindig van,mert most sem nyomja,de ezek szerint a dekni csatlakozásnál van a gond.A szivattyúban a szelep jó,de ha a szűrőnél öntök be olajat,azonnal folyik le,mintha tölcsérbe tölteném.Ma szedem szét megint,és azt a gumitömítést cserélem a kis csővel ami a deknibe vezeti az olajat.Remélem úgy már jó lesz.

    Ha ferdén kezdték lehúzni, talán akkor. Még nem találkoztam ilyennel.


    Járt utat a járatlanra cseréld le!

    #12229
    Avatar
    coolmsnman
    Participant
    • Hozzászólások: 27

    Sziasztok!

    Hétvégén kis karbantartás végso mozzanataként ellenőrzitem az olajszintet, vagyis megpróbáltam ellenőrizni.
    Tapasztalat az volt, hogy nincs fetn a tartályban mérhető menniységű olaj, a nivo legalját érte csak el a "LOWER" feliratot.
    Amit felpumpált az olajmumpa az le is ment rögtön.
    Gázadásra szépen emelkedett az olajszint, viszont tudom, hogy ez semmiképpen sem normális.

    Itt már tudtam, hogy a hétvégi motorozásnak lőttek…

    Volt pár dolog volt amire gondoltam, egyik, hogy kevés az olaj. Ez kevésbé volt valószínű mert mindig ellenőriztem, de mivel olajcsere elott áltam ~ 2500 km volt
    az olajban, így lecseréltem kapott firss vért a paripa és persze szűrot is. Olajcsere után a jelenség ugyan az semmi nem változott.

    Másik dolog amire gondolo, hogy az olajvisszafolyást gátló szelep nem jó, eltömodött.
    Esetleg még az olajpumpa lehet hibás, de nem hiszem, hogy 3000 km alatt így tönkremegy (kb ennyit sikerült még megvétel óta menni vele és az elso olajcserekor jó volt midnen).
    Esetleg még felmerült a vezérműtengelyen lévő olajzó lyuk amit a dekompresszor fed le. Pontosabban ennek a fedése, nem-e ez ereszti el a nyomást a kopottség miatt.
    Abban sem vagyok biztos, hogy az én motoromban van dekompresszor. Mivel csak önindítós így nem igazán tudom hogy mit kellene figyelnem.
    Egy korai példányról egy ’89 es amerikai modellrol van szó egyébként.
    Esetleg a dekli és a blokközép között lévő gumikarika és a főtengely végén lévő szimering lehet a ludas?

    Volt már másnak is ilyen problémája? Mi volt a megoldás?

    Még nem sikerült leszednem az oldaldeklit, hogy szemügyre vehessem az olajpumpát.

    Az olajpumpát tervezem kiszedni, és megmérni a gyári szerelési könyvben mért pontokat. Ezt a megnyugvás kedvéjért egyébként is terveutem.

    Olvastam, Kanyar mester hozzászólását, hogy nem szabad csak olajjal feltöltve visszaszerelni a pumpát.
    Ezt úgy oldom meg, hogy a meghajtó fogaskereket nem szerelem vissza és a pumpa tengelyét addig hajtom fúróval amíg nem jön az olaj?

    Eloőre is köszönöm a választ/válaszokat.

    Széles utat!

    #12235
    Kanyar
    Kanyar
    Moderator
    • Hozzászólások: 844

    coolmsnman írta:

    Sziasztok!

    Hétvégén kis karbantartás végso mozzanataként ellenőrzitem az olajszintet, vagyis megpróbáltam ellenőrizni.
    Tapasztalat az volt, hogy nincs fetn a tartályban mérhető menniységű olaj, a nivo legalját érte csak el a "LOWER" feliratot.
    Amit felpumpált az olajmumpa az le is ment rögtön.
    Gázadásra szépen emelkedett az olajszint, viszont tudom, hogy ez semmiképpen sem normális.

    Itt már tudtam, hogy a hétvégi motorozásnak lőttek…

    Volt pár dolog volt amire gondoltam, egyik, hogy kevés az olaj. Ez kevésbé volt valószínű mert mindig ellenőriztem, de mivel olajcsere elott áltam ~ 2500 km volt
    az olajban, így lecseréltem kapott firss vért a paripa és persze szűrot is. Olajcsere után a jelenség ugyan az semmi nem változott.

    Másik dolog amire gondolo, hogy az olajvisszafolyást gátló szelep nem jó, eltömodött.
    Esetleg még az olajpumpa lehet hibás, de nem hiszem, hogy 3000 km alatt így tönkremegy (kb ennyit sikerült még megvétel óta menni vele és az elso olajcserekor jó volt midnen).
    Esetleg még felmerült a vezérműtengelyen lévő olajzó lyuk amit a dekompresszor fed le. Pontosabban ennek a fedése, nem-e ez ereszti el a nyomást a kopottség miatt.
    Abban sem vagyok biztos, hogy az én motoromban van dekompresszor. Mivel csak önindítós így nem igazán tudom hogy mit kellene figyelnem.
    Egy korai példányról egy ’89 es amerikai modellrol van szó egyébként.
    Esetleg a dekli és a blokközép között lévő gumikarika és a főtengely végén lévő szimering lehet a ludas?

    Volt már másnak is ilyen problémája? Mi volt a megoldás?

    Még nem sikerült leszednem az oldaldeklit, hogy szemügyre vehessem az olajpumpát.

    Az olajpumpát tervezem kiszedni, és megmérni a gyári szerelési könyvben mért pontokat. Ezt a megnyugvás kedvéjért egyébként is terveutem.

    Olvastam, Kanyar mester hozzászólását, hogy nem szabad csak olajjal feltöltve visszaszerelni a pumpát.
    Ezt úgy oldom meg, hogy a meghajtó fogaskereket nem szerelem vissza és a pumpa tengelyét addig hajtom fúróval amíg nem jön az olaj?

    Eloőre is köszönöm a választ/válaszokat.

    Széles utat!

    Olajszint ellenőrzés terén a szervizkönyv 2-3 oldalon említi a megoldást. nem csak a pálcával lehet vagyis kell ellenőrizni az olajszintet. Előfordul hogy fent nem látni az olaj menyiségét!!!
    Az alkatrészek állapotának ellenőrzése nem árt. A 2-1 oldalon található az olajzás elve, amin látható hogy a lefolyó olaj és a blokban lévő olaj egy helyen kerül a pumpába, vagyis ha a blokban van olaj (olajníivocsavar 2-3) akkor nincs baj ha a hengerfejbe csatlakozó olajcső csavarját kilazítva jön az olaj!


    Járt utat a járatlanra cseréld le!

    #12238
    Avatar
    coolmsnman
    Participant
    • Hozzászólások: 27

    Kanyar írta:

    coolmsnman írta:

    Sziasztok!

    Hétvégén kis karbantartás végso mozzanataként ellenőrzitem az olajszintet, vagyis megpróbáltam ellenőrizni.
    Tapasztalat az volt, hogy nincs fetn a tartályban mérhető menniységű olaj, a nivo legalját érte csak el a "LOWER" feliratot.
    Amit felpumpált az olajmumpa az le is ment rögtön.
    Gázadásra szépen emelkedett az olajszint, viszont tudom, hogy ez semmiképpen sem normális.

    Itt már tudtam, hogy a hétvégi motorozásnak lőttek…

    Volt pár dolog volt amire gondoltam, egyik, hogy kevés az olaj. Ez kevésbé volt valószínű mert mindig ellenőriztem, de mivel olajcsere elott áltam ~ 2500 km volt
    az olajban, így lecseréltem kapott firss vért a paripa és persze szűrot is. Olajcsere után a jelenség ugyan az semmi nem változott.

    Másik dolog amire gondolo, hogy az olajvisszafolyást gátló szelep nem jó, eltömodött.
    Esetleg még az olajpumpa lehet hibás, de nem hiszem, hogy 3000 km alatt így tönkremegy (kb ennyit sikerült még megvétel óta menni vele és az elso olajcserekor jó volt midnen).
    Esetleg még felmerült a vezérműtengelyen lévő olajzó lyuk amit a dekompresszor fed le. Pontosabban ennek a fedése, nem-e ez ereszti el a nyomást a kopottség miatt.
    Abban sem vagyok biztos, hogy az én motoromban van dekompresszor. Mivel csak önindítós így nem igazán tudom hogy mit kellene figyelnem.
    Egy korai példányról egy ’89 es amerikai modellrol van szó egyébként.
    Esetleg a dekli és a blokközép között lévő gumikarika és a főtengely végén lévő szimering lehet a ludas?

    Volt már másnak is ilyen problémája? Mi volt a megoldás?

    Még nem sikerült leszednem az oldaldeklit, hogy szemügyre vehessem az olajpumpát.

    Az olajpumpát tervezem kiszedni, és megmérni a gyári szerelési könyvben mért pontokat. Ezt a megnyugvás kedvéjért egyébként is terveutem.

    Olvastam, Kanyar mester hozzászólását, hogy nem szabad csak olajjal feltöltve visszaszerelni a pumpát.
    Ezt úgy oldom meg, hogy a meghajtó fogaskereket nem szerelem vissza és a pumpa tengelyét addig hajtom fúróval amíg nem jön az olaj?

    Eloőre is köszönöm a választ/válaszokat.

    Széles utat!

    Olajszint ellenőrzés terén a szervizkönyv 2-3 oldalon említi a megoldást. nem csak a pálcával lehet vagyis kell ellenőrizni az olajszintet. Előfordul hogy fent nem látni az olaj menyiségét!!!
    Az alkatrészek állapotának ellenőrzése nem árt. A 2-1 oldalon található az olajzás elve, amin látható hogy a lefolyó olaj és a blokban lévő olaj egy helyen kerül a pumpába, vagyis ha a blokban van olaj (olajníivocsavar 2-3) akkor nincs baj ha a hengerfejbe csatlakozó olajcső csavarját kilazítva jön az olaj!

    Köszönöm a választ!

    Megnyugtattál egy kicsit, de most már mindenképpen le fogom ellenőrizni a pumpát és az olajrendszert.

    Üdv!

    #12186
    Avatar
    coolmsnman
    Participant
    • Hozzászólások: 27

    coolmsnman írta:

    Kanyar írta:

    coolmsnman írta:

    Sziasztok!

    Hétvégén kis karbantartás végso mozzanataként ellenőrzitem az olajszintet, vagyis megpróbáltam ellenőrizni.
    Tapasztalat az volt, hogy nincs fetn a tartályban mérhető menniységű olaj, a nivo legalját érte csak el a "LOWER" feliratot.
    Amit felpumpált az olajmumpa az le is ment rögtön.
    Gázadásra szépen emelkedett az olajszint, viszont tudom, hogy ez semmiképpen sem normális.

    Itt már tudtam, hogy a hétvégi motorozásnak lőttek…

    Volt pár dolog volt amire gondoltam, egyik, hogy kevés az olaj. Ez kevésbé volt valószínű mert mindig ellenőriztem, de mivel olajcsere elott áltam ~ 2500 km volt
    az olajban, így lecseréltem kapott firss vért a paripa és persze szűrot is. Olajcsere után a jelenség ugyan az semmi nem változott.

    Másik dolog amire gondolo, hogy az olajvisszafolyást gátló szelep nem jó, eltömodött.
    Esetleg még az olajpumpa lehet hibás, de nem hiszem, hogy 3000 km alatt így tönkremegy (kb ennyit sikerült még megvétel óta menni vele és az elso olajcserekor jó volt midnen).
    Esetleg még felmerült a vezérműtengelyen lévő olajzó lyuk amit a dekompresszor fed le. Pontosabban ennek a fedése, nem-e ez ereszti el a nyomást a kopottség miatt.
    Abban sem vagyok biztos, hogy az én motoromban van dekompresszor. Mivel csak önindítós így nem igazán tudom hogy mit kellene figyelnem.
    Egy korai példányról egy ’89 es amerikai modellrol van szó egyébként.
    Esetleg a dekli és a blokközép között lévő gumikarika és a főtengely végén lévő szimering lehet a ludas?

    Volt már másnak is ilyen problémája? Mi volt a megoldás?

    Még nem sikerült leszednem az oldaldeklit, hogy szemügyre vehessem az olajpumpát.

    Az olajpumpát tervezem kiszedni, és megmérni a gyári szerelési könyvben mért pontokat. Ezt a megnyugvás kedvéjért egyébként is terveutem.

    Olvastam, Kanyar mester hozzászólását, hogy nem szabad csak olajjal feltöltve visszaszerelni a pumpát.
    Ezt úgy oldom meg, hogy a meghajtó fogaskereket nem szerelem vissza és a pumpa tengelyét addig hajtom fúróval amíg nem jön az olaj?

    Eloőre is köszönöm a választ/válaszokat.

    Széles utat!

    Olajszint ellenőrzés terén a szervizkönyv 2-3 oldalon említi a megoldást. nem csak a pálcával lehet vagyis kell ellenőrizni az olajszintet. Előfordul hogy fent nem látni az olaj menyiségét!!!
    Az alkatrészek állapotának ellenőrzése nem árt. A 2-1 oldalon található az olajzás elve, amin látható hogy a lefolyó olaj és a blokban lévő olaj egy helyen kerül a pumpába, vagyis ha a blokban van olaj (olajníivocsavar 2-3) akkor nincs baj ha a hengerfejbe csatlakozó olajcső csavarját kilazítva jön az olaj!

    Köszönöm a választ!

    Megnyugtattál egy kicsit, de most már mindenképpen le fogom ellenőrizni a pumpát és az olajrendszert.

    Üdv!

    Sikerült kiszerelnem az olajpumpát. A hiba forrása rögtön meglett, az O-gyűrűk nem tömítettek le, szinte kiestek a kis összekötő "csövecskék" a gumikarikákból.
    Az olajpumpát szétszedtem, megmértem a hézagot a csillagkerék és a háza között, bőven határon belül van.

    Lenne egy kérdésem az O-gyűrűkkel kapcsolatban.
    Megmértem az átmérőjét a "csövecskéknek" a deklihez közelebbinek 9.5mm a blokkba menőnek 10mm az átmérője. Ehez képest a 9.5mm átmérőjűre a Honda hivatalos alkatrészellátó oldala a servicehonda.com 9.8X1.9 es méretű O-gyűrűt ír elő. A 10mm átmérőjíre 9.5X1.5 ös O-gyűrűt ír. Szerintetek ez normális? Az egyik fél mm-el kissebb (ez a jobbik eset mert ugyemár a gumi nyílik ennyit) viszont a másik meg elég nagy illesztéssel van megadva, (0.3mm) ami szerintem már elég nagy "lógást" eredményez. Mi a véleményetek, tapasztalatotok ezzel kapcsolatban? (Lehet én aggódom túl a dolgot de nem szeretnék blokkot újítani egy rosszul szervizelt vagy nem karbantartott eset miatt.)

    Üdv!

    #12193
    Kanyar
    Kanyar
    Moderator
    • Hozzászólások: 844

    coolmsnman írta:

    coolmsnman írta:

    Kanyar írta:

    coolmsnman írta:

    Sziasztok!

    Hétvégén kis karbantartás végso mozzanataként ellenőrzitem az olajszintet, vagyis megpróbáltam ellenőrizni.
    Tapasztalat az volt, hogy nincs fetn a tartályban mérhető menniységű olaj, a nivo legalját érte csak el a "LOWER" feliratot.
    Amit felpumpált az olajmumpa az le is ment rögtön.
    Gázadásra szépen emelkedett az olajszint, viszont tudom, hogy ez semmiképpen sem normális.

    Itt már tudtam, hogy a hétvégi motorozásnak lőttek…

    Volt pár dolog volt amire gondoltam, egyik, hogy kevés az olaj. Ez kevésbé volt valószínű mert mindig ellenőriztem, de mivel olajcsere elott áltam ~ 2500 km volt
    az olajban, így lecseréltem kapott firss vért a paripa és persze szűrot is. Olajcsere után a jelenség ugyan az semmi nem változott.

    Másik dolog amire gondolo, hogy az olajvisszafolyást gátló szelep nem jó, eltömodött.
    Esetleg még az olajpumpa lehet hibás, de nem hiszem, hogy 3000 km alatt így tönkremegy (kb ennyit sikerült még megvétel óta menni vele és az elso olajcserekor jó volt midnen).
    Esetleg még felmerült a vezérműtengelyen lévő olajzó lyuk amit a dekompresszor fed le. Pontosabban ennek a fedése, nem-e ez ereszti el a nyomást a kopottség miatt.
    Abban sem vagyok biztos, hogy az én motoromban van dekompresszor. Mivel csak önindítós így nem igazán tudom hogy mit kellene figyelnem.
    Egy korai példányról egy ’89 es amerikai modellrol van szó egyébként.
    Esetleg a dekli és a blokközép között lévő gumikarika és a főtengely végén lévő szimering lehet a ludas?

    Volt már másnak is ilyen problémája? Mi volt a megoldás?

    Még nem sikerült leszednem az oldaldeklit, hogy szemügyre vehessem az olajpumpát.

    Az olajpumpát tervezem kiszedni, és megmérni a gyári szerelési könyvben mért pontokat. Ezt a megnyugvás kedvéjért egyébként is terveutem.

    Olvastam, Kanyar mester hozzászólását, hogy nem szabad csak olajjal feltöltve visszaszerelni a pumpát.
    Ezt úgy oldom meg, hogy a meghajtó fogaskereket nem szerelem vissza és a pumpa tengelyét addig hajtom fúróval amíg nem jön az olaj?

    Eloőre is köszönöm a választ/válaszokat.

    Széles utat!

    Olajszint ellenőrzés terén a szervizkönyv 2-3 oldalon említi a megoldást. nem csak a pálcával lehet vagyis kell ellenőrizni az olajszintet. Előfordul hogy fent nem látni az olaj menyiségét!!!
    Az alkatrészek állapotának ellenőrzése nem árt. A 2-1 oldalon található az olajzás elve, amin látható hogy a lefolyó olaj és a blokban lévő olaj egy helyen kerül a pumpába, vagyis ha a blokban van olaj (olajníivocsavar 2-3) akkor nincs baj ha a hengerfejbe csatlakozó olajcső csavarját kilazítva jön az olaj!

    Köszönöm a választ!

    Megnyugtattál egy kicsit, de most már mindenképpen le fogom ellenőrizni a pumpát és az olajrendszert.

    Üdv!

    Sikerült kiszerelnem az olajpumpát. A hiba forrása rögtön meglett, az O-gyűrűk nem tömítettek le, szinte kiestek a kis összekötő "csövecskék" a gumikarikákból.
    Az olajpumpát szétszedtem, megmértem a hézagot a csillagkerék és a háza között, bőven határon belül van.

    Lenne egy kérdésem az O-gyűrűkkel kapcsolatban.
    Megmértem az átmérőjét a "csövecskéknek" a deklihez közelebbinek 9.5mm a blokkba menőnek 10mm az átmérője. Ehez képest a 9.5mm átmérőjűre a Honda hivatalos alkatrészellátó oldala a servicehonda.com 9.8X1.9 es méretű O-gyűrűt ír elő. A 10mm átmérőjíre 9.5X1.5 ös O-gyűrűt ír. Szerintetek ez normális? Az egyik fél mm-el kissebb (ez a jobbik eset mert ugyemár a gumi nyílik ennyit) viszont a másik meg elég nagy illesztéssel van megadva, (0.3mm) ami szerintem már elég nagy "lógást" eredményez. Mi a véleményetek, tapasztalatotok ezzel kapcsolatban? (Lehet én aggódom túl a dolgot de nem szeretnék blokkot újítani egy rosszul szervizelt vagy nem karbantartott eset miatt.)

    Üdv!

    Jók azok a méretek! A hüvelyek sem egyformák.


    Járt utat a járatlanra cseréld le!

    #12201
    Avatar
    coolmsnman
    Participant
    • Hozzászólások: 27

    Köszönöm!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)

You must be logged in to reply to this topic.